تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744575
شناسه : 3744575
تاریخ :
۲۰۰ کلاس درس تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش می شود اقتصاد ایران: اردبیل_ مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: نوسازی مدارس با همراهی خیرین ۲۰۰ کلاس درس را تا مهرماه و آغاز سالتحصیلی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محمدی خلفلو شامگاه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: استان اردبیل سرانه آموزشی پایین‌تری نسبت به میانگین کشوری دارد که با میانگین ۵.۴ مترمربع ما فاصله زیادی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در پنج شهرستان پارس آباد، مشگین شهر، اصلاندوز، خلخال و اردبیل با سرانه پایین آموزشی و حادی روبرو هستیم که از همین روی ساخت مدارس جدید در این شهرستان‌ها شروع شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل افزود: در اردبیل شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث ۱۵۰ کلاس درس هستیم تا در مرکز استان بخشی از کمبودها جبران شود.

محمدی خلفلو از هدفگذاری استانی برای احداث ۲ هزار کلاس درس خبر داد و بیان کرد: ۵۰۰ کلاس درس با همت خیرین و ۵۰۰ کلاس درس با اعتبارات ملی و استانی و یک هزار کلاس درس نیز از محل مولدسازی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: با تفاهمنامه امضا شده و همکاری شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا قرار است ۲۱ مدرسه در قالب ۲۳۴ کلاس درس در اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل ادامه داد: در قالب تفاهمنامه اجرا شده ۳۰۰ کلاس درس نیز با همت مجمع خیرین اجرایی و عملیاتی می‌شود.

محمدی خلفلو اظهار کرد: ساخت ۲۰۰ کلاس درس نیز از محل اعتبارات ملی و استانی شروع شده و در مرحله اجرای فنداسیون است.

وی تصریح کرد: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار است در مدت سه سال ۳۹۶ کلاس درس نیز اجرایی و عملیاتی شود که مرحله اول شامل ۸۴ کلاس درس است که فرآیند اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: در بخش تجهیزات و نوسازی مدارس نیز با افزایش دو برابری اعتبارات کار تجهیز هنرستان‌ها شروع شده تا ما بتوانیم هنرجویان را با امکانات و تجهیزات متناسب با رشته مهارتی آشنا کنیم.

محمدی خلفلو افزود: تا اول مهرماه و شروع سالتحصیلی ۲۰۰ کلاس درس اعم از خیرساز و دولتی تکمیل و آماده واگذاری به آموزش و پرورش خواهد بود.