تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3744565
شناسه : 3744565
تاریخ :
واکنش حماس به موضع گستاخانه انگلیس درباره جنایات اسرائیل اقتصاد ایران: حماس ادعاهای تکراری اشغالگران برای توجیه کشتار شنیع در مدرسه آوارگان غزه را بی‌اساس خوانده و با محکومیت موضع انگلیس در حمایت از جنایات و دروغ‌های رژیم تروریستی اسرائیل تاکید کرد که دشمن هربار بعد از هر قتل عامی برای توجیه آن به دروغ متوسل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی دروغ‌های مضحک و نخ‌نما شده صهیونیست‌ها برای توجیه کشتار وحشتناکی که دیروز در نمازخانه مدرسه التابعین در شرق شهر غزه مرتکب شده و بیش از 100 غیرنظامی بی دفاع را قتل عام کردند، جنبش حماس فلسطین در واکنش به انتشار یک فهرست جعلی توسط ارتش تروریستی اسرائیل شامل 19 نفر و ادعای اینکه، آنها از نیروهای حماس و جهاد اسلامی بودند که در این مدرسه حضور داشتند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از میان بیش از 100 غیرنظامی که در کمال خونسردی اشغالگران در مدرسه التابعین قتل عام شدند، ارتش اشغالگر فهرستی از 19 شهید را منتشر و ادعا کرد که آنها از نیروهای مقاومت هستند تا به این ترتیب جنایت فجیع خود را در سایه انتقادات گسترده بین‌المللی، توجیه کند.

همه قربانیان کشتار مدرسه التابعین، غیرنظامی بودند

حماس افزود: این ادعاهای ارتش اشغالگر تماماً نادرست و بی‌اساس است. در میان همه کسانی که در این جنایت به شهادت رسیدند، حتی یک فرد مسلح هم نبود و همه قربانیان، غیرنظامی بودند که هنگام خواندن نماز صبح توسط ارتش تروریستی صهیونیستی هدف قرار گرفته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فهرست شهدای این جنایت شنیع صهیونیست‌ها، شامل کودکان، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه و روحانیون است که هیچ ارتباطی با اقدامات سیاسی و نظامی ندارند. کشتار این غیرنظامیان بی دفاع در مدرسه التابعین در چهارچوب هزاران قتل عامی است که اشغالگران جنایتکار نازی در نوار غزه مرتکب شده‌اند و عامدانه غیرنظامیان بی دفاع را هدف قرار می‌دهند.

این جنبش افزود: اشغالگران بعد از هر قتل عام برای توجیه جنایات شنیع خود، عامدانه چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند؛ در حالی که حقیقت برای هر کسی که چشم بینایی داشته باشد، کاملا روشن است.

انگلیس از دروغ‌های اشغالگران برای توجیه کشتار مردم غزه حمایت می‌کند

حماس همچنین در یک بیانیه جداگانه در واکنش به اظهارات گستاخانه «دیوید لامی» وزیر خارجه انگلیس درباره جنایت وحشتناکی که رژیم اشغالگر در مدرسه التابعین انجام داد، اعلام کرد که این صحبت‌های وزیر خارجه انگلیس هم در راستای روایت دروغینی است که اشغالگران ارائه می‌دهند.

دیوید لامی در پی کشتار شنیعی که ارتش تروریستی اسرائیل در مدرسه التابعین مرتکب شد، طی اظهاراتی گفت: «از حماس می‌خواهیم که از قرار دادن غیرنظامیان در معرض خطر دست بردارد».

جنبش حماس در واکنش به این سخنان گستاخانه وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: اظهارات وزیر خارجه انگلیس با روایت دروغین اشغالگران مبنی بر استفاده مقاومت از مدارس و مراکز آوارگان برای مقاصد نظامی، مطابقت داشته و هدف از این ادعاها، توجیه کشتار غیرنظامیان بوده و در چهارچوب تلاشی آشکار برای فرار از مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی انگلیس در برابر ادامه این کشتار وحشتناک در نوار غزه است تا به این ترتیب انگلیس بتواند به حمایت سیاسی و نظامی از رژیم اشغالگر ادامه دهد.

حماس افزود: سازمان‌های بشردوستانه، سازمان ملل، نهادهای بین‌المللی و گزارشگران آن و همه طرف‌های مربوطه جهانی از طریق گزارش‌های خود، نسل کشی فجیع رژیم اشغالگر علیه نوار غزه از بیش از 10 ماه گذشته را تایید می‌کنند که فجیع‌ترین جنایات ضد بشری علیه غیرنظامیان محاصره شده در شهرها، اردوگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز آوارگان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تعداد شهدای جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه به 40 هزار نفر رسیده که اغلب آنها زن و کودک هستند و رژیم اشغالگر در این جنایات خود از همه سطوح وحشی‌گری، جنایتکاری و تروریسم فراتر رفته و همه قوانین و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

حماس مواضع انگلیس در حمایت از کشتارهای رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم و تاکید کرد: دولت انگلیس و سایر دولت‌های غربی به سرکردگی آمریکا، باید فوراً از این مواضع خود عقب نشینی کنند و آنها شریک واقعی جنایات جنگی و نسل کشی انجام شده در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر هستند.

این جنبش تاکید کرد: این کشورها باید کابینه افراطی صهیونیستی را برای توقف حملات عامدانه و وحشیانه آن علیه غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و افراد مسن تحت فشار قرار داده و کار نهادهای قضایی بین‌المللی که به دنبال بازداشت جنایتکاران جنگی صهیونیست هستند را تسهیل کنند.

حمله به انبار سلاح‌ها و یافتن نیروهای حماس، ادعایی مضحک ، دروغین و بهانه‌ای نخ‌نماشده و تکراری‌است که اشغالگران صهیونیست از اولین روز آغاز تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه تاکنون، از آن برای توجیه جنایات ضدبشری خود در قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی که اغلب زن و کودک هستند، استفاده می‌کنند.

این سناریوی نخ‌نماشده جنایتکاران صهیونیست صبح دیروز، شنبه 20 مردادماه هم با هدف قرار دادن نمازخانه مدرسه التابعین در شهر غزه، هنگام نماز صبح بار دیگر تکرار شد؛ جنایتی که در آن تا این لحظه بیش از 100 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

تصاویری که رسانه‌های فلسطینی منتشر کرده‌اند حاکی از به خاک و خون کشیده شدن نمازگزاران و تکه تکه شدن بدن آنها در این حمله فجیع است.

ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه تکراری این جنایت مدعی شد که افراد مسلح حماس را که در این مدرسه پناه گرفته بودند، هدف قرار داده است! این درحالی است که همه شواهد نشان می‌دهد تمامی شهدا و مجروحان این جنایت، غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/