تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3744551
شناسه : 3744551
تاریخ :
در انتخاب وزرا، «جوان‌گرایی» و «دوری از نگاه حزبی» لحاظ شود اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌کنم رئیس‌جمهور در معرفی وزرا به مجلس، موضوع جوان‌گرایی و دور شدن از نگاه حزبی و جناحی را مورد توجه قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید مرتضی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتصابات اخیر رئیس جمهور، گفت: این انتصاباتی که تا به امروز از سوی رئیس جمهور انجام شده است، هیچ نسبتی با شعار تکراری وی مبنی بر «فراجناحی بودن» ندارد.

وی متذکر شد: رئیس جمهور تقریباً در همه دیدارها و سخنرانی‌های خود سخن از اجماع ملی و دولت وفاق ملی می‌زند و تاکید کرده است که نگاهش به یک جناح خاص نیست. وی حتی در دیدار با کارشناسان و اعضای ستادهای انتخاباتی خود اعلام کرد «نمی‌خواهیم طوری عمل کنیم که بگویند این‌ها هم مثل قبلی‌ها برای یک جناح و جریان هستند و می‌خواهند دولت را با یک جریان اداره کنند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما فعلاً این موضوع را به حساب این می‌گذاریم که رئیس جمهور تمایل داشته تعدادی از افراد نزدیک به خودش را به عنوان رئیس دفتر، معاون اجرایی، معاون راهبردی، معاون پارلمانی و مشاور انتخاب کند که امیدواریم این موضوع در معرفی وزرا تکرار نشود.

محمودی ادامه داد: اگر این روند و نگاه حزبی در معرفی وزرا تکرار و پیگیری شود، قطعاً نشان از آن دارد که رئیس جمهور به جای آنکه عمل‌گرا باشد و در عمل، افکار خودش را نشان دهد و شعارهایش را در عمل پیاده کند، بیشتر با گفتاردرمانی به دنبال جلب رضایت اهالی سیاست و افکار عمومی بوده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که در معرفی وزرای دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی ما خلاف وعده رئیس جمهور یعنی فراجناحی بودن را شاهد نباشیم و در مجلس هم بتوانیم اتفاق خوبی را در انتخاب وزرا رقم بزنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله جوان‌گرایی در معرفی اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین در زمان انتخابات، پزشکیان و اطرافیان وی تاکید زیادی بر جوان‌گرایی می‌کردند که تا به امروز در انتصابات رئیس جمهور اینگونه نبوده است. برای مثال، معاون اول رئیس جمهور شخص قابل احترامی است، اما سن وی از خود رئیس جمهور بالاتر است، این در حالی است که معاون اول رئیس جمهور معمولاً باید فردی دونده و پیگیر کارهای دولت باشد و بتواند کارهایی را که خود رئیس جمهور بعضاً نتواند پیگیری کند یا بخواهد به فرد دیگری واگذار کند، با روحیه جهادی و کارآمدی دنبال کند.

محمودی اظهار کرد: اطلاع دام که برخی از جوانان اطراف پزشکیان از دولت کنارگیری و به نوعی با دولت قهر کرده‌اند که بنده نمی‌خواهم اسمی از آنان ببرم، اما این موضوع نشان‌دهنده آن است که رویکردی که دولت فعلاً پیش گرفته، با آن ادعاهایی که در زمان انتخابات و بعد از پیروزی در انتخابات درباره جوان‌گرایی داشتند، متفاوت است.

وی بیان کرد: به هر صورت، امیدوارم و البته پیشنهاد می‌کنم که حداقل در معرفی وزرا و سایر گزینه‌های باقیمانده در دولت این موضوع جبران شود و هم موضوع جوان‌گرایی و هم دور شدن از نگاه حزبی و جناحی لحاظ شود.