تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744548
شناسه : 3744548
تاریخ :
خبرنگاران افسران میدان جهاد تبیین هستند اقتصاد ایران: بندرعباس -فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و بی‌تردید رسانه و خبرنگاران افسران ارشد این میدان نبرد رسانه‌ای و عرصه جهاد تبیین هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ دوم پاسدار علی خادمی نژاد شنبه شب در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در سیریک ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: عرصه خبرنگاری از چنان اهمیتی برخوردار است که در دنیای امروزی در کنار قدرت نظامی تعریف می‌کنند و کارایی این دو در یک راستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه خبرنگاران قشر گمنام جامعه هستند، افزود: امروزه کشور در شرایط حساس قرار دارد و این رسانه است که می‌تواند زمینه ساز همگرایی و انسجام مردم و حفظ منافع ملی و ارزش‌های اسلامی نظام باشند.

خادمی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید به صورتی عمل کنند که در تحلیل‌های خود به ارکان نظام و دستگاه‌های نظامی و امنیتی خدشه وارد نکنند، تصریح کرد: خبرنگاران باید طوری عمل کنند که خبرها و تحلیل‌های آن‌ها منجر به دو دستگی و تفرقه در بین جامعه ایجاد نشود در غیر این صورت خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی خواهند کرد.

فرمانده سپاه سیریک به تبیین ویژگی‌هایی یک خبرنگار پرداخت و اظهار کرد: خلاقانه بودن در کنار سرعت، دقت و صحت ارکان اصلی کار خبرنگاری است و خبرنگاران باید همراه مسائل روز حرکت کنند تا خبرهای که بذر امید در جامعه ایجاد می‌کند تولید شود.

وی بر لزوم بی‌طرفی خبرنگاران در همه عرصه‌ها تاکید کرد و افزود: جست و جو برای کشف حقایق و تولید خبر باید در چارچوب ضوابط باشد و اگر می‌خواهید بر افکار عمومی تسلط داشته باشید باید خود را جای مردم قرار دهید.

خادمی نژاد با بیان اینکه، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هر روز افکار و اندیشه‌ها شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد، افزود: ساخت ذهن مهم‌ترین عنصر قدرت یک جامعه است و همچنین تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناک‌ترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبه‌رو است، پس رسالت خبرنگاری این است که قدرت تفکیک و تشخیص را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: با قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جنگ روایت‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای این وظیفه خطیر که به عهده شما است بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

خادمی بابیان اینکه اگر خبرنگاران نبودند جنایت‌های غیرقابل‌تحمل رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیانش همراه با پیکرهای شهیدان غزه دفن می‌شد، تصریح کرد: اگر خبرنگارها نبودند ما امروزه نمی‌توانستیم عظمت‌های انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنیم و خبرنگاران شکوه و عظمت این انقلاب را به تصویر می‌کشند.