تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744528
شناسه : 3744528
تاریخ :
دستگیری خواهران کیف زن غیربومی در قم با ۱۷۵ گوشی اقتصاد ایران: قم- دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۳ خواهر سارق غیربومی که به روش کیف‌زنی و جیب‌بری ۱۷۵ گوشی به سرقت برده بودند در شهرستان قم دستگیر و کیفرخواست آنان صادر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در گفت و گویی اظهار داشت: سه خواهر سارق غیربومی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی، اعیاد و راهپیمایی ۲۲ بهمن گوشی سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

وی افزود: این متهمان با صدور دستور و نیابت قضایی دادیار شعبه ۱۵ دادسرای قم توسط ضابطان قضایی دستگیر شدند و از متهمان تعدادی گوشی سرقتی کشف شد و به سرقت‌های خود نیز اعتراف کردند.

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان کرد: این باند خانوادگی در نزدیکی جمکران منزلی را برای سکونت به مدت چند روز در ایام خاص کرایه کرده بودند و در آیین های مختلف با سوءاستفاده از ازدحام جمعیت در ایستگاه صلواتی، صف نذری، اطراف حرم، داخل اتوبوس و مکان‌های شلوغ در مناسبت‌هایی نظیر نیمه شعبان، میلاد حضرت زینب (س)، ۲۲ بهمن و سایر ایام ملی مذهبی اقدام به جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه مردم به خصوص خانم ها می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیشتر جیب‌برها از شیوه ایجاد حواس پرتی، تنه زدن و ازدحام و شلوغی جمعیت استفاده می‌کنند، ضروری است شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی و مراقبت از اموال و اشیاء قیمتی خود در اماکن عمومی اهتمام لازم را به عمل آورند.

به گفته غریب، بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های سراسری، سارقان پس از محکومیت از هیچ‌گونه تخفیفات قانونی بهره‌مند نخواهند بود.

انتهای پیام /