تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3744526
شناسه : 3744526
تاریخ :
هشدار بلاروس درباره بستن سفارت اوکراین اقتصاد ایران: در ادامه تنش اخیر بین بلاروس و اوکراین، وزارت خارجه بلاروس تهدید کرد که در صورتی که کی‌یف به سیاست‌های بی‌پروایانه خود ادامه دهد، سفارت این کشور در مینسک بسته خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه بلاروس با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد در صورتی که کی‌یف به سیاست بی‌پروایانه در قبال مینسک ادامه دهد، بستن سفارت اوکراین را بررسی می‌کند.

این بیانیه در واکنش به حادثه ای منتشر شد که در آن هواپیماهای اوکراینی حریم هوایی بلاروس را نقض کردند.

وزارت امور خارجه هشدار داد که چنین اقداماتی از سوی اوکراین می تواند به تشدید بیشتر در منطقه منجر شود.

پس از آنکه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که ۱۲ فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در حریم هوایی این کشور منهدم شده است، وزارت امور خارجه این کشور دیروز کاردار اوکراین را احضار کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه بلاروس در این خصوص به کی یف هشدار داده شده است که باید در برابر نقض حریم هوایی مینسک اقدام کند.

مینسک اضافه کرد که اگر اوکراین نتواند از تکرار این وضعیت جلوگیری کند، بلاروس «مناسب بودن» نمایندگی دیپلماتیک اوکراین در مینسک را زیر سوال خواهد برد.

خبرگزاری تاس به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه بلاروس افزود: طرف بلاروسی خواستار اتخاذ تدابیر جامع برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده شد که می تواند منجر به تشدید تنش های بیشتر در منطقه شود. به این نکته نیز اشاره شد که اگر نمایندگی دیپلماتیک اوکراین در بلاروس نتواند در جلوگیری از چنین اقدامات تحریک آمیزی تاثیری داشته باشد، طرف بلاروسی موضوع مناسب بودن ادامه حضور خود در مینسک را مورد بررسی قرار خواهد داد.