تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3744511
شناسه : 3744511
تاریخ :
گفت و گوی باقری با وزیرخارجه بلژیک درباره ترور شهید هنیه اقتصاد ایران: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفنی با حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه گفت و گو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، باقری ضمن اشاره به بیش از ده ماه جنایت و نسل کشی رژیم صهیوینستی در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک مدرسه در غزه و شهادت افراد بی گناه در حال عبادت در این مکان، حمله به منطقه مسکونی بیروت و اخیراً ترور ناجوانمرادانه شهید اسماعیل هنیه در تهران، ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا را نقض کرده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود بر اساس حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه مند خواهد کرد.

حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک نیز ضمن خطرناک ارزیابی کردن تحولات در منطقه خاورمیانه گفت: بروکسل از وخامت اوضاع در خاورمیانه نگران است، چراکه عدم کنترل شرایط منطقه غرب آسیا را به یک جنگ تمام عیار می‌کشاند.

وی با حمایت از حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و محکوم کردن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی تصریح کرد: بلژیک از حقوق آوارگان فلسطینی حمایت می‌کند و همزمان در صدد اعمال تحریم علیه شهرک نشینان صهیونیست افراطی است.

لحبیب با بیان ضرورت آتش بس فوری در غزه، خاطرنشان ساخت: باتوجه به وخامت شرایط در منطقه، همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتن داری کنند و در این راستا تداوم رایزنی‌ها میان تهران و بروکسل مورد تاکید قراردارد.