تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3744482
شناسه : 3744482
تاریخ :
رسانه عبری: ژنرال مصری معتقد است ایران قوی‌تر از اسرائیل است اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان تاکید کرد، از نگاه ژنرال‌های مصری ایرانی قدرتمند تر از اسرائیل بوده و دارای بزرگترین قدرت موشکی در منطقه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان میوازیک در گزارشی نوشت دکتر سمیر فرج، ژنرال بازنشسته مصری اظهارات بسیار نگران کننده‌ای در رابطه توانمندی‌های نظامی ایران در مقابله با اسرائیل و جایگاه نظامی این کشور در منطقه مطرح کرد.

این رسانه عبری زبان به نقل از این فرج که او را ژنرال بازنشسته و اندیشمند استراتژیک توصیف کرده ادامه داد: ایران دارای یکی از بزرگترین قدرت‌های موشکی است و موشک‌هایی در اختیار دارد که بردی فراتر از اسرائیل دارد (تمام خاک فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهد) و همین امر باعث می‌شود تا ایران را در جایگاه قدرت و از توانمندی بسیار بالای بازدارندگی و قدرت راهبردی قرار بدهد.

به گفته ژنرال فرج: ایران به این که از نظر کمی و نیز کیفی از کشورهای پیشرو در هواپیماهای بدون سرنشین است، افتخار می‌کند، همین امر هم توان نظامی این کشور را بالاتر برده و به آن ویژگی و ظرفیت بالایی در صحنه‌های مختلف جنگی می‌دهد.

رسانه عبری زبان به نقل از ژنرال مصری افزود: ایران را باید قوی تر از اسرائیل دسته بندی کنم، زیرا این حقیقت را نباید فراموش کرد که این کشور تعداد زیادی موشک در اختیار دارد که طی سال‌های گذشته آن را تولید و ذخیره کرده است، موشک‌هایی که کاربردهای مختلفی دارند و از میان آنها باید به موشک‌های بالستیک دور برد که بردهای شگفت انگیزی دارند، اشاره کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، سخنان این ژنرال مصری پرسش‌های مختلفی را در رابطه با معادلات قدرت در خاورمیانه مطرح می‌کند، فرج در سخنان خود تاکید می‌کند که ایران توانمندی بالایی در بعد موشکی دارد، ظرفیت‌های موشکی ایران ویرانگر است و همین ویژگی این کشور را در جایگاهی غیر قابل اغماض قرار می‌دهد، به ویژه که این روزها ما شاهد افزایش روز افزون تنش در منطقه به ویژه بین ایران و اسرائیل هستیم.

این رسانه اسرائیلی به نقل از فرج می‌نویسد: توانمندی خارق العاده نظامی ایران در چارچوب عملیات توسعه راهبردی مستمری شکل گرفته است که طی سالیان دراز ادامه داشته و ایران موفق شده است سرمایه گذاری‌های مختلفی را در بخش توسعه نظامی خود انجام دهد که این امر به شکل ویژه‌ای در بخش موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین نمود پیدا کرده است.

انتهای پیام/