تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744470
شناسه : 3744470
تاریخ :
روحانیان کاروان های عمره در استان سمنان ثبت نام شدند اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از جذب روحانی برای کاروان‌های عمره در استان خبر داد و گفت: مرحله اول ثبت نام این افراد در سامانه حج و زیارت انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان سمنان، قدرت الله چتری بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با عنایت به توصیه نماینده ولی فقیه در سازمان حج در خصوص جذب نیروهای نخبه و فرهیخته حوزه‌های علمیه (جذب خاص) به عنوان خادمان فرهنگی عمره، معاونت فرهنگی بعثه نسبت به جذب افرادی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی ذیل هستند، اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط عمومی این افراد تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت و نداشتن سوءپیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این افراد می‌توان به برخورداری از توانایی جسمانی، نداشتن منع قانونی خدمت نظام وظیفه عمومی در زمان اعزام، متأهل بودن، معمم بودن دائم در زمان پذیرش، دارا بودن حداقل ۲۷ سال و حداکثر ۴۵ سال اشاره کرد.

چتری با بیان اینکه برخی شرایط اختصاص نیز برای این افراد وجود دارد برای مثال این روحانیان باید دارای مدرک علمی سطح ۴ از مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و یا نخبگان دارای سطح ۳ حوزه علمیه قم، مشهد، اصفهان با ارائه مدرک معتبر باشند، گفت: گواهی استادی یکی از دروس سطوح عالی حوزه به شرط دارا بودن مدرک علمی سطح ۳ حوزه به بالا از دیگر ویژگی‌های این افراد است.

وی با بیان اینکه فرآیند جذب ثبت نام اولیه است که روند آن به پایان رسیده است، تاکید کرد: تأیید ثبت نام (صحت سنجی مدارک بارگذاری شده در سامانه، توسط مناطق و ستاد) کسب حد نصاب قبولی در مصاحبه علمی و عملی، کسب حد نصاب قبولی در ارزیابی نوار سخنرانی و طی کردن مراحل آموزش و کسب حد نصاب آن از دیگر شروط محسوب می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه زمان برگزاری مصاحبه از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ تا ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ است، تاکید کرد: محل برگزاری مصاحبه علمی شهرهای قم، تهران و خراسان رضوی خواهد بود. در صورتی که در استان‌های دیگر تعداد داوطلبان به حد نصاب ۱۵ نفر برسد مصاحبه در آن استان برگزار می‌گردد.