تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3744465
شناسه : 3744465
تاریخ :
درخواست فرزاد حسنی برای حمایت از پادکسترهای فارسی اقتصاد ایران: فرزاد حسنی به عنوان سفیر رویداد ملی پادکست فارسی تأکید کرد که امروزه بر همه اهالی و فعالان حوزه پادکست واضح و مبرهن است که ساخت پادکست بسیار هزینه‌زا است و متأسفانه حمایتی هم از این کار اثرگذار بر ابعاد مختلف جامعه نمی‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فصل پادکست، دورهمی پادکسترهای فارسی با حضور وحید اسدی، مدیر شبکه رادیویی جوان و همچنین دبیر دومین رویداد ملی پادکسترهای فارسی و اعضای باشگاه پادکسترهای جوان به همراه فرزاد حسنی، اسماعیل باستانی، احسان طریقت، سیاوش صفاریان‌پور و احسان مهرجو در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

فرزاد حسنی (سفیر رویداد ملی پادکست فارسی) در ابتدای سخنان خود در فصل پادکست، دورهمی پادکسترهای فارسی رادیو جوان اظهار کرد: من هم مثل دیگر فعالان عرصه پادکست بر درست‌نویسی و فارسی‌نویسی متن پادکست‌ها تأکید دارم چرا که معتقد هستم که ما با انتشار پادکست نباید کوچک‌ترین خطا و یا اشتباه محتوایی داشته باشیم و ضروری است که از هرگونه انتشار لغت اشتباه و یا متن تحریف شده جلوگیری کنیم.

وی همچنین بیان کرد: امروزه بر همه اهالی و فعالان حوزه پادکست واضح و مبرهن است که ساخت پادکست بسیار هزینه‌زا است و متأسفانه حمایتی هم از این کار اثرگذار بر ابعاد مختلف جامعه نمی‌شود؛ اما خوشبختانه رشد پادکست در کشور ما منجر به آن شده است که هر فردی تریبونی جداگانه و متناسب با سلایق خاص برای خود داشته باشد تا از این طریق؛ به دور از هرگونه هنجار خاص رسانه‌ای به تولید محتوا بپردازد.

پادکست داکس را شنیده‌اید؟!

پیمان بشردوست (تهیه کننده پادکست داکس) با ارسال فایلی ویدئویی از پایتخت کشور نروژ در دومین رویداد پادکست فارسی رادیو جوان ضمن تأکید بر ضرورت اشاعه پادکست در ایران گفت: فعالیت پادکستی من در حوزه‌های مختلفی از جمله؛ تاریخ، ادیان، مسائل اجتماعی و هوش مصنوعی است و در واقع به هر آنچه که علاقه‌مند بوده‌ام ورود کرده و پادکست تولید کرده‌ام.

وی در ادامه بیان کرد: خوشحال هستم که یکی از برنده‌های بخش ویژه نخستین رویداد پادکست فارسی (سال 1402) بوده‌ام و بی‌تردید این مهم به لطف و استقبال مخاطبان و هیئت داوران رویداد پادکست فارسی بوده است و این روند جای خوشحالی دارد که ما در ایران رویدادی برای شرکت پادکسترها و ارزیابی پادکستها داریم تا جنبه رقابتی و ارتقای کیفیت در این عرصه ایجاد و تقویت شود.

تهیه‌کننده پادکست داکس با اشاره به چالش‌های ساخت پادکست در ایران اظهار کرد: متأسفانه هزینه ساخت پادکست بسیار بالا است و از آنجایی که هزینه ساخت آن با مخارج دریافتی از سوی اسپانسرها و یا درآمدهای دیگر همخوانی ندارد، مشکلاتی را برای فعالان این عرصه به وجود آورده است و بی‌تردید اگر این مشکل رفع شود؛ زمینه تولید و افزایش کیفیت پادکست در کشور افزایش می‌یابد. البته نباید از چالش اعتبار اطلاعاتی غافل ماند چرا که اطلاعاتی نادرست و غیرواقعی در فضای مجازی بیداد می‌کند و ما نیز به عنوان تولید کننده پادکست یا پادکستر ممکن است در دام این اطلاعات نادرست بیفتیم و در تولید محتوای خود از آنها استفاده و در نهایت زمینه انتقال این اطلاعات مخرب را برای مخاطب ایجاد کنیم.

پیمان بشردوست همچنین بیان کرد که متأسفانه ما پادکسترها، هیئت تحریریه و ویراستار نداریم و بنا به همین دلیل ممکن است تحقیقات مورد استفاده در پادکستمان با اشکالاتی منتشر شود که منجر به تحریف ذهن مخاطب شود و زمانی که مخاطب متوجه این خطا شود، از اصل موضوع منحرف شده و این روند ناخوشایند کل محتوا را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

آشنایی با چگونگی تربیت فرزندان

افصحی تهیه‌کننده پادکست رادیو نهال و برنده بخش آرای مردمی نخستین رویداد پادکست فارسی نیز با حضور در این دورهمی پادکسترهای فارسی رادیو جوان گفت: رادیو نهال را بیش از 1 سال و نیم پیش راه‌اندازی کردم؛ اما پس از پایان نخستین رویداد پادکست فارسی رادیو جوان با مشکلاتی مواجه شدم که کار و فعالیت در حوزه پادکست را کنار گذاشتم و اکنون تدریجاً اقدام به ادامه ساخت پادکست کرده‌ام.

وی در ادامه بیان کرد: ما تیمی هستیم که همگی در مشهد مقدس ساکن هستیم و کار ساخت پادکست رادیو نهال را از ابتدای امر در استودیو انجام دادیم تا کاری فاخر و در خور مخاطبان تولید کنیم. من زمانی که در حال ساخت اپیزودهای پادکست رادیو نهال هستم؛ 12 نفر را در استودیو دارم که همان لحظه خوانش، با دیدگاههای متفاوت نظر میدهند و همین روند زمینه بهینه‌سازی کار را فراهم می کند.

تهیه‌کننده پادکست رادیو نهال همچنین اظهار کرد: بچه‌ها شبیه به هم نیستند؛ اما رفتارهای آنها می‌تواند شبیه به هم باشد و ما در این مجموعه پادکست با نگاهی روان‌شناسانه به این مهم می‌پردازیم تا به والدین در تربیت فرزندان کمکی کرده باشیم.

کشو را باز کنید!

سحر نحوی تهیه کننده و میزبان پادکست کشو در بخشی از دومین رویداد پادکست فارسی رادیو جوان درباره پادکست خود بیان کرد: پادکست کشو درباره آثاری است که خلق شده‌اند؛ اما با جلوگیری و امتناع از نشر آنها، در گوشه کشو مانده‌اند و کسی از محتوای آنها خبر ندارد و ما در این مجموعه پادکست به سراغ افراد مختلفی در حوزه‌هایی همچون هنر، سینما و... می‌رویم از آنها می‌خواهیم تا راجع به آثار منتشر نشده خود سخن گفته و پرده از این مهم بردارند که چرا آثاری این‌چنین خاص به مرحله نشر نرسیده‌اند.

دنیای بی‌انتهای پادکست ژن‌کَست

سودا بصیری (تهیه کننده پادکست ژن‌کَست) نیز با حضور در دورهمی پادکسترهای فارسی ضمن اشاره به مضمون مجموعه پادکست خود بیان کرد: هدف من این مهم است که علم ژنتیک را از زاویه‌ای جذاب‌تر به گوش مخاطبان برسانم و با تمام کم و کاستی‌ها تلاش می‌کنم تا کیفیت سخت افزاری و محتوایی کار مطلوب باشد چرا که زمان مخاطب برای من بسیار مهم است و از آنجایی که پروسه تولید محتوا و ضبط صدا جدا از داشتن ذوق نویسندگی، به زمان، هزینه ضبط، انرژی و تجهیزات سخت‌افزاری مناسب نیاز دارد؛ حمایت‌ها و دلگرمی‌های مخاطبان باعث می‌شود که کیفیت ضبط پادکست‌ها بهتر شده و طبیعتاً من را برای ادامه این راه مصمم‌تر می‌کند.

تهیه‌کننده مجموعه پادکست ژن کست همچنین متذکر شد که مجموعه پادکست "ژن کَست" در سال 1399 متولد شد و تا به امروز ادامه پیدا کرد، البته گاهی بنا به دلایلی وقفه‌هایی میان انتشار اپیزودها افتاد که سعی می‌کنم این روند را اصلاح و نظم بیشتری به انتشار کار بدهم.

وی همچنین بیان کرد که برخی مشکلات درونی و بیماری‌های افراد، ژنتیکی است و در بدو تولد اتفاق می‌افتند و ما در کتاب "اصول ژنتیک پزشکی و ژنومیکس امری" دلایل مختلف این مهم را به تفصیل شاهد هستیم. ژنتیک در زمره پویاترین رشته‌های علمی قرار می‌گیرد. پیشرفت ژنتیک در زمینه‌های مختلف بالاخص در حوزه پزشکی بسیار خیره کننده است. روزبه‌روز نقش ژنتیک در پزشکی و تشخیص بیماری‌ها و همچنین در داروسازی و تولید داروهای نوترکیب پررنگ‌تر می‌شود و به جزء جدایی‌ناپذیر آن تبدیل شده، همراهی این علم با سایر علوم پزشکی در فهم و درک بهتر ما از ماهیت انسان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/