تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744403
شناسه : 3744403
تاریخ :
اختتامیه اولین دوره جایزه «کتاب سال خانواده و جمعیت» برگزار شد اقتصاد ایران: مشهد- مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور به میزبانی دبیرخانه کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی با حضور ۱۲ برگزیده در مشهد مقدس برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین دوره جایزه «کتاب سال خانواده و جمعیت» با همکاری و مشارکت دبیرخانه کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی، ستاد ملی جمعیت، دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت، دانشگاه تهران، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی برگزار شد.

استمرار بشریت در گرو فرزند بوده است

جعفر رئیسیان زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در مراسم اختتامیه این رویداد که در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد گفت: در حوزه جمعیت بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌هایی که تولیت معزز آستان قدس رضوی داشتند، اتفاقات خوبی رخ‌داده است.

وی افزود: استمرار بشریت در گرو فرزند بوده؛ زیرا فرزند قرار است آینده‌ساز باشد و به همین دلیل محور اصلی ما کار فرهنگی است.

رئیسیان زاده تأکید کرد: برگزاری جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت با مشارکت آستان قدس رضوی می‌تواند به تولید آثار فاخر و ارزشمند در این حوزه کمک کرده و باعث ترویج بیشتر این مهم شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: نخستین جایزه کتاب سال «خانواده و جمعیت» در موضوعات ازدواج و تشکیل خانواده، تحکیم و تعالی خانواده، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، فرزندآوری و افزایش جمعیت، آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و هویت زن برگزار و از میان ۱۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۰ اثر در موضوعات مختلف به‌عنوان اثر برتر و دو اثر به‌عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف محقق شده در این رویداد می‌توان به شناسایی و معرفی آثار نویسندگان، گسترش تولید محتوای مکتوب، تعالی سطح کمّی و کیفی تألیفات و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص در حوزه جمعیت و خانواده اشاره کرد.