تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3744397
شناسه : 3744397
تاریخ :
دو سال محرومیت قطعی برای ملی‌پوش والیبال اقتصاد ایران: کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد و صابر کاظمی را به دو سال محرومیت قطعی محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ صبح امروز (شنبه) کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون جهت بررسی پرونده بازیکنانی که از حضور در تیم ملی در سال جاری امتناع کردند، برگزار شد.

صابر کاظمی، بازیکن والیبال کشورمان که پس از درخشش در تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های 2020 موفق شد در لیگ‌های خارجی مختلف از جمله کویت به عنوان لژیونر بازی کند، برای ارائه توضیحات و دلایل خود در خصوص عدم حضور در تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان حاضر شد.

در ابتدای این جلسه تقوی در خصوص ناراحتی مردم و هواداران والیبال و رسانه‌ها از عدم حضور برخی بازیکنان بدون داشتن دلیل موجه و آسیب‌هایی که به تیم ملی به ویژه در پست‌های حساس وارد شد، صحبت‌هایی کرد و سپس به شرح ماجرای عدم حضور کاظمی در تمرینات تیم ملی پرداخت.

در ادامه دکتر فرخی به عنوان رئیس کمیته انضباطی توضیحاتی ارائه کرد و از صابر کاظمی خواست اسناد، دلایل و ادله خود را در خصوص پرونده ارائه کند و سپس هر یک از اعضا سوالاتی از صابر کاظمی عنوان کردند.

در پایان این جلسه کمیته انضباطی که به صورت ویژه در دفتر رئیس فدراسیون با حضور تقوی برگزار شد، کمیته انضباطی رای خود را به شرح ذیل اعلام کرد:

جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در وقت مقرر به تاریخ 20 مرداد با حضور اعضاء به منظور رسیدگی به موضوع عدم حضور آقای صابر کاظمی پس از دعوت به تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران برای مسابقات انتخابی المپیک سال 1403 تشکیل شد. آقای صابر کاظمی در جلسه حاضر بود. پس از گزارش ریاست فدراسیون در خصوص دعوت از نامبرده و سوال اعضاء برای بررسی علت عدم حضور وی ، مشروح اظهارات آقای صابر کاظمی به شرح مبسوط در صورتجلسه کمیته انضباطی منعکس شد. با اعلام ختم رسیدگی پس از مشورت با اعضاء ، کمیته انضباطی به شرح آتی مبادرت به انشاء رای کرد.

رای کمیته انضباطی: آقای صابر کاظمی پس از دعوت به تیم ملی بزرگسالان و استنکاف از حضور در تیم ملی برای شرکت در مسابقات، برخی موارد شخصی از جمله بیماری پدرش را به عنوان علت عدم حضور خود در تیم ملی مطرح کرد که با توجه به مطالبی که در ادامه جلسه بیان شد و در صورت جلسه کمیته انضباطی ثبت شده است، دفاع ایشان از سوی کمیته انضباطی غیر موجه و غیر قابل پذیرش تشخیص داده شد. بنابراین با استناد به بند 16 ماده 25 آیین‌نامه سازمان لیگ ناظر بر مقررات انضباطی که اشعار می‌دارد، چنانچه بازیکنی دعوت فدراسیون برای تیم ملی را نپذیرد حق حضور در مسابقات را از دست خواهد داد، و بند 11 ماده 3 و بند 2 ماده 4 آیین نامه انضباطی فدراسیون والیبال ، آقای صابر کاظمی به دو سال محرومیت قطعی از حضور در هر گونه مسابقه والیبال اعم از لیگ های داخلی و خارجی محکوم شد.

رای صادره در فرجه قانونی قابل تجدید نظرخواهی است .

سلسه جلسات کمیته انضباطی در خصوص بررسی پرونده برخی از بازیکنانی که از حضور در تیم ملی امتناع کردند، از سوی رئیس فدراسیون والیبال در دستور کار کمیته انضباطی قرار گرفته و پرونده و دلایل بازیکنان دیگر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/