تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744359
شناسه : 3744359
تاریخ :
۷۰ یادمان شهدا در استان مرکزی طراحی و ایجاد شده است اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۷۰ یادمان شهدا در این استان طراحی و ایجاد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی، ظهر شنبه در آئین تجلیل از مسؤولان خبرگزاری استان مرکزی اظهار کرد: به دلیل عدم تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط تاکنون عملیات اجرایی ۲۱ یادمان استان مرکزی نیمه تمام باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: سالانه برگزاری ۵۴ برنامه حوزه دفاع مقدس همزمان در سراسر کشور هدفگذاری شده که در این راستا مقرر است از سوی هر کدام از دستگاه‌های اجرایی یک نفر به عنوان رابط انتخاب شود و برنامه ریزی لازم را برای کیفیت بخشی به برنامه‌های حوزه دفاع مقدس انجام دهد.

کریمی با بیان اینکه پنجم مرداد به عنوان روز مقاومت و ایثار مردم اراک نامگذاری شده، افزود: عنوان این روز حماسی در تقویم دفاع مقدس و ملی کشور ثبت نشده اما امید است با انجام این مهم حق شهدا را ادا کنیم.

وی گفت: بسیاری از بانوان همپای مردان در دوران دفاع مقدس، ایستادگی و مقاومت کردند و اکنون در حوزه بانوان اتفاقات بسیار مهمی در کشور افتاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تعامل و انسجام مردم اکنون شاهد اعتلای نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به طراحی و ایجاد ۷۰ یادمان شهدای استان مرکزی گفت: یادمان اصلی شهدای گمنام استان در نورالشهدا، موزه دفاع مقدس، بهشت شهدا و بوستان‌های این استان قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار گفت: نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم برجسته است و باید اذعان کرد که حضور و بازنشر اخبار سبب بیداری و بصیرت جوانان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی شده است.