تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744328
شناسه : 3744328
تاریخ :
استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روستاها از اهداف طرح تکام است اقتصاد ایران: بوشهر- معاون اقتصادی قرارگاه جهادی وزارت کشور (تکام) مهمترین اهداف طرح تکام را ارائه ایده‌های نو برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در روستاها بیان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مجتبی زاده ظهر شنبه در همایش توانمندسازی مردم پایه در بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: مهمترین اهداف طرح تکام ارائه ایده‌های نو برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در روستاها است.

معاون اقتصادی قرارگاه جهادی وزارت کشور (تکام) پرهیز از روزمرگی و چاره اندیشی در خصوص مسائل و مشکلات و کمبودهای موجود محل زندگی افراد را ضروری عنوان کرد و افزود: این نوع تفکر و دیدگاه که همواره به یک عادت تبدیل شده باید تغییر کند.

وی سپس به توانمندسازی دهیاران و کارآفرینان در قالب طرح (بارنج) اشاره کرد و یادآور شد: ایده‌ها و تجربه‌های موفق در یک سایت مشخص از سراسر کشور ساماندهی شده است.

مجتبی زاده بیان کرد: در این رابطه توانمندی‌های مختلف اقتصادی بخش ریگ نیز در گروه و برنامه تخصصی مذکور همانند سایر نقاط کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

در ادامه این همایش اعضای جلسه از محل عرضه صنایع دستی روستاهای جزیره شمالی، چهار روستایی و چهارمحال بازدید به عمل آوردند و از نزدیک ظرفیت‌ها و صنایع کارآفرینی روستاها در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، صید و صیادی و … مورد ارزیابی قرار گرفت.