تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3744321
شناسه : 3744321
تاریخ :
پرچم‌های سرخ انتقام در ایران و بحران‌های نتانیاهو اقتصاد ایران: بررسی مهم‌ترین شکست راهبردی رژیم صهیونیستی و بحران‌های پیش روی نخست وزیر این رژیم از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود آنکه رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته از ترس حملات محور مقاومت در نگرانی و وحشت به سر برده است، تل آویو از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه و در واقع از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی مهم‌ترین شکست راهبردی خود را متحمل شده است.

پرچم‌های سرخ در ایران و بحران سیاسی نتانیاهو

روزنامه القدس العربی در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی از زمان حمله به نوار غزه تاکنون شکست‌های راهبردی گسترده‌ای را متحمل شده است. مهم‌ترین شکست راهبردی این رژیم در جریان تحولات ماه‌های گذشته، تشدید مهاجرت معکوس جوانان صهیونیست از اراضی اشغالی به شمار می‌رود. این در حالی است که نهادهای مستقر در اراضی اشغالی تلاش کرده‌اند میزان مهاجرت یهودیان از آسیا، آفریقا و آرژانتین را به این منطقه بعد از کاهش این مهاجرت‌ها از سمت اروپا، آمریکا و کانادا افزایش دهند. مهم‌ترین علت تشدید مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها طی ماه‌های گذشته نبود امنیت در اراضی اشغالی است. علاوه بر این، ساکنان اراضی اشغالی خود را صاحبان اصلی این منطقه نمی‌دانند زیرا آنها از بیش از ۱۱۰ کشور جهان در فلسطین اشغالی گرد هم آمده‌اند.

پرچم‌های سرخ در ایران و بحران سیاسی نتانیاهو

روزنامه رأی الیوم در خصوص رژیم صهیونیستی و ایران نوشت: نتانیاهو که از بحران حیات سیاسی رو به پایان خود بعد از تشدید اعتراضات داخلی و عملیات طوفان الاقصی و نصب «پرچم های سرخ» در ایران رنج می‌برد تمام تلاش خود را برای باقی ماندن در کرسی قدرت حتی به قیمت زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین المللی به کار گرفته است. شهروندان کشورهای عربی که تحت تأثیر تبلیغات سمی غرب قرار نگرفته‌اند می‌دانند ایران در برابر امپریالیسم غربی ایستاده و یکی از نخستین مدافعان آرمان فلسطین به شمار می‌رود. ایران حق دارد در منطقه راهبردی خود برای حمایت از امنیت ملی اش ورود پیدا کند.

پرچم‌های سرخ در ایران و بحران سیاسی نتانیاهو

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: با وجود تمام تلاش‌های غربی برای اعمال فشار بر محور مقاومت با هدف کاهش سطح واکنش به ترورهای اخیر تل آویو، تصمیم این محور برای نشان دادن واکنش، اتخاذ شده است. محافل امنیتی در تل آویو پیش بینی کرده‌اند این حملات بر شمال و مرکز اراضی اشغالی به دور از محل تجمع شهرک نشینان صهیونیست و نزدیک مراکز نظامی متمرکز شود. در هر صورت مشوش کردن برآوردهای طرف مقابل، یکی از سیاست‌های اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

پرچم‌های سرخ در ایران و بحران سیاسی نتانیاهو

روزنامه سوری الثوره در خصوص این رژیم نوشت: رژیم صهیونیستی روزهای سیاسی را سپری می‌کند. مقاومت فلسطین بهتر از گذشته امور نظامی و روانی جنگ را پیش می‌برد و سیستم‌های دفاع هوایی تل آویو در حالت آماده باش و انتظار برای دریافت پاسخ محور مقاومت به سر می‌برد. این در حالی است که نیروهای مقاومت لبنان بیش از گذشته از پهپادهای انتحاری استفاده می‌کنند چرا که به خوبی می‌تواند از رادارها پنهان شود. تل آویو خوب می‌داند مقاومت لبنان انبارهای بزرگی از تسلیحات موشکی و غیر موشکی در اختیار دارد که کابوس بزرگی را برای این رژیم رقم خواهد زد.

پرچم‌های سرخ در ایران و بحران سیاسی نتانیاهو

روزنامه یمنی المسیره در خصوص انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: توافق رهبران این جنبش بر انتخاب السنوار یک تصمیم حکیمانه و شجاعانه به شمار می‌رود و پیام‌های خاصی دارد. این تصمیم نشان می‌دهد جنبش حماس هنوز پابرجا است و می‌تواند مقاومت کند. با این تصمیم مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی آغاز می‌شود. السنوار همان کسی است که عملیات طوفان الاقصی را فرماندهی کرد و جنبش حماس را در مرحله آتی رهبری می‌کند.

پرچم‌های سرخ در ایران و بحران سیاسی نتانیاهو

روزنامه العربی الجدید در خصوص آمریکا نوشت: ۲ نظریه در منطقه خاورمیانه وجود دارد؛ نخست آنکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن پای آمریکا به یک جنگ گسترده تلاش می‌کند و دوم آنکه نتانیاهو به تنهایی نمی‌تواند سرنوشت صلح و جنگ را در منطقه تعیین کند و او همواره از دولت آمریکا اجازه می‌گیرد؛ این بدان معنی است که آمریکا تصمیم گیرنده در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و این رژیم تنها یک آلت دست است.