تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3744303
شناسه : 3744303
تاریخ :
بایدن: مهمترین کار شکست ترامپ است اقتصاد ایران: جو بایدن در یک مصاحبه عنوان کرد مهمترین کار، شکست دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن در مصاحبه با سی‌بی‌اس اظهار کرد مهمترین کار، شکست دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی است.

وی افزود: زمانی که من برای نخستین بار در رقابت های انتخاباتی شرکت کردم، به خودم  به عنوان یک رئیس جمهور انتقالی فکر می کردم. من حتی نمی توانم بگویم چند ساله هستم. برای من سخت است که این را بگویم.

بایدن ادامه داد: با این حال، رئیس جمهور آمریکا بودن افتخار بزرگی است. من فکر می کنم من در قبال کشور وظیفه دارم. مهم ترین کاری که شما می توانید انجام دهید و ما باید انجام دهیم، شکست ترامپ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: «اصلا اطمینان ندارد» که در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز انجام شود.

بایدن تصریح کرد او به آنچه که می‌گوید اعتقاد دارد. ما حرف‌های او را جدی نمی‌گیریم. این همه حرف که می‌زند و می‌گوید که اگر شکست بخورد حمام خون راه خواهد افتاد و انتخابات از او دزدیده شده است.

ترامپ در ماه مارس در یک کمپین انتخاباتی در ایالت اوهایو گفته بود چنانچه او در انتخابات شکست بخورد حمام خون راه خواهد افتاد. ستاد انتخاباتی او مدعی شد که منظور ترامپ تبعات اقتصادی شکست او بوده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن گفته بود که اظهارات ترامپ به معنی آن است که او به دنبال راه انداختن یک 6 ژانویه دیگر است.

ترامپ پیش از این در پاسخ به این سوال که آیا در صورت شکست در انتخابات نتیجه آن را می‌پذیرد گفته بود: «اگر انتخابات منصفانه و قانونی برگزار شود بله

بایدن درباره این اظهارات ترامپ خاطرنشان کرد: منظور او از انتخابات عادلانه، قانونی و منصفانه، انتخاباتی است که خودش در آن برنده شود و در غیر این صورت مانند کاری که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات 2020 انجام داد، به دروغ ادعای تقلب یا هر ادعای مسخره دیگری را برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات مطرح خواهد کرد.

کمیته ملی دموکرات‌ها در آمریکا (DNC) چند روز پیش، پس از پایان یک فراخوان مجازی پنج روزه از نمایندگان متعهد به کنوانسیون ملی این حزب، اعلام کرد که کامالا هریس رسماً نامزد ریاست جمهوری 2024 حزب دموکرات است. جو بایدن پس از عملکرد ضعیف برابر ترامپ در نخستین مناظره تلویزیونی در 27 ژوئن و با فشار گسترده هم حزبی هایش از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

این در حالی است که ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا با 48 درصد به 46 درصد در نظرسنجی اقتصادی شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در کل آمریکا پیشتاز است.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد دموکرات‌ها قصد رقابت با ترامپ را داشت و این به علت کهولت سن و گاف‌های وی ناامیدی را در اردوی دموکرات‌ها ایجاد کرده بود.

اکنون با حضور هریس در مقابل دونالد ترامپ، دموکرات‌ها از نامزد خود راضی‌تر هستند و وی شاهد دستاوردهای بزرگی در میان رای‌دهندگان جوان است.

اما چند روز قبل نتایج یک نظرسنجی توسط survey usa نشان داد که 48 درصد به هریس، 45 درصد به ترامپ و 3 درصد به نامزد دیگری رای می‌دهند. 4 درصد دیگر نیز هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/