تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3744288
شناسه : 3744288
تاریخ :
آپدیت One UI 6.1.1 با تغییری کوچک، استریم اپ‌های اندروید رو دستگاه‌های ویندوزی را بسیار آسان‌تر می‌کند اقتصاد ایران: به‌روزرسانی One UI 6.1.1 سامسونگ، یکی از مشکلات مهم را هنگام استریم اپلیکیشن از گوشی روی کامپیوتر برطرف می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود کارایی هنگام کار با گوشی اندرویدی و کامپیوتر شخصی ویندوزی، نصب Link to Windows روی گوشی است. با این اپلیکیشن می‌توانید ازطریق برنامه‌ی Phone Link روی کامپیوتر خود به مجموعه‌ای از قابلیت‌های گوشی ازجمله مشاهده و ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی، کنترل پخش موسیقی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید؛ اما برخی از ویژگی‌های Phone Link مثل استریمینگ اپلیکیشن‌ها، فقط در صورتی دردسترس قرار دارند که Link to Windows به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی اندرویدی نصب باشد.

Link to Windows روی انواع گوشی سامسونگ که از رابط کاربری One UI بهره می‌برند، به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد. البته بعد از به‌روزرسانی One UI 6.0، ویژگی استریمینگ اپلیکیشن‌ها از گوشی‌های گلکسی به کامپیوترهای شخصی ویندوزی با مشکلاتی مواجه می‌شود. خوشبختانه، این مشکل در آپدیت One UI 6.1.1 رفع شده است.

پس‌ از انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۴ برای گوشی‌های اندرویدی‌ای که از استریمینگ اپلیکیشن ازطریق Link to Windows پشتیبانی می‌کنند، کاربران متوجه شدند این آپدیت مشکلاتی دارد. درواقع کاربران بعد از آپدیت به اندروید ۱۴ مجبور بودند برای هر بار انتقال صفحه‌ی گوشی یا هر اپلیکیشن دیگری، دکمه‌ی Start را لمس کنند. پیش‌ از به‌روزرسانی مذکور، با هربار راه‌اندازی سیستم فقط لازم بود یک‌بار دکمه‌ی Start را لمس کنید.

استریم محتوا از گوشی به لپ تاپ ویندوزی
AndroidAuthority

به‌نوشته‌ی AndroidAuthority، دلیل بروز مشکلات استریم اپلیکیشن در اندروید ۱۴، حفره‌ی امنیتی‌ای در API به نام MediaProjection است که اپلیکیشن‌هایی مانند Link to Windows از آن استفاده می‌کنند. این API به اپ‌ها اجازه می‌داد بدون‌ نیاز به کسب مجدد اجازه‌ی کاربر، اپلیکیشن‌ها را استریم کنند.

API که Link to Windows همیشه از آن استفاده می‌کرد، هرگز برای استریمینگ اپلیکیشن‌ها طراحی نشده بود. این API برای ضبط صفحه‌ی دستگاه طراحی شده است، نه کنترل آن. اجازه‌ی ضبط صفحه به هر اپلیکیشنی می‌تواند خطرناک باشد، به‌همین دلیل هر بار اپلیکیشنی بخواهد ضبط صفحه را ازطریق API MediaProjection شروع کند، سیستم از کاربر می‌خواهد مجوز لازم را صادر کند.

تنظیم استریم اپلیکیشن از گوشی به کامیپوتر ازطریق one ui 6.1.1
تنظیم استریم اپلیکیشن از گوشی به کامیپوتر ازطریق one ui 6.1.1

پیش‌ از اندروید ۱۴، اپلیکیشن‌ها می‌توانستند با استفاده‌ی مجدد از همان فرمانی که قبلاً هنگام فراخوانی API ارائه شده بود، از پنجره‌ی تأیید رضایت MediaProjection عبور کنند. به‌ بیان دیگر در هر بار راه‌اندازی سیستم فقط یک‌بار به تأیید مجوز نیاز داشتند. گوگل روش مذکور را نوعی مشکل امنیتی در نظر گرفت و آن را در اندروید ۱۴ رفع کرد. بدین‌ترتیب هر بار که اپلیکیشن‌ها بخواهند از API MediaProjection برای ضبط یا استریم صفحه‌ی گوشی بهره ببرند، باید از کاربر اجازه بگیرند.

اگر از قابلیت Phone Hub سیستم‌عامل کروم برای استریمینگ اپلیکیشن‌ها از گوشی اندرویدی خود به کروم‌بوک استفاده می‌کنید، تحت‌تأثیر تغییرات اندروید ۱۴ قرار نمی‌گیرید، زیرا اپلیکیشن Cross-Device Services روی گوشی‌های اندرویدی از APIهای Companion App Streaming سیستم‌عامل استفاده می‌کند. این مجموعه از APIها را گوگل در اندروید ۱۳ معرفی کرد و به‌طور خاص برای استریمینگ طراحی شده‌اند. هنگامی‌ که بخواهید اپلیکیشنی را از گوشی خود روی کروم‌بوک استریم کنید، Cross-Device Services نوعی صفحه‌ی مجازی ایجاد و اپلیکیشن را روی آن صفحه اجرا می‌کند. در نهایت ویدیویی از آن صفحه به کروم‌بوک استریم می‌شود و سیستم‌عامل کروم ورودی‌ها و سایر داده‌ها را به صفحه‌ی مجازی انتقال می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • این گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1.1 را دریافت می‌کنند
  • آپدیت One UI 6.1.1 سامسونگ احتمالا عکس‌های پرتره را بهبود می‌دهد

با انتشار One UI 6.1.1 که درحال‌حاضر فقط روی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در دسترس قرار دارد، هر بار که می‌خواهید اپلیکیشنی را به کامپیوتر ویندوزی استریم کنید، نیازی به لمس هیچ دکمه‌ای ندارید. البته گوشی شما برای استریم اپلیکیشن باید باز باشد، اما این محدودیت عمدی و قابلی درکی است که مایکروسافت به دلایل امنیتی اعمال می‌کند.

گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ اولین دستگاه‌هایی هستند که نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Link to Windows را ارائه می‌دهند. شرکت‌های دیگری مانند ایسوس اصلاحاتی را ارائه داده‌اند که به Link to Windows اجازه می‌دهد رضایت ضبط صفحه را تا زمانی که سیستم مجدداً راه‌اندازی شود، حفظ کند، اما این راهکار قطعاً برای بلندمدت چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا به‌طور مشخص محدودیت امنیتی‌ای را که گوگل عمداً در اندروید ۱۴ قرار داده بود، دور می‌زند. با مهاجرت به پیاده‌سازی اختصاصی اندروید، Link to Windows می‌تواند از ویژگی‌هایی که گوگل در آینده می‌سازد برای بهبود تجربه‌ی استریم اپلیکیشن اندروید بهره ببرد.