تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744283
شناسه : 3744283
تاریخ :
تکلیف قانون بودجه درمورد کارت سوخت محقق نشد اقتصاد ایران: تیرماه امسال به پایان رسید و متوسط زمان انتظار صدور کارت سوخت همچنان حدود یک‌ماه است و تأکید قانون بودجه برای کاهش این زمان به کمتر از یک‌هفته که قرار بود با بهره‌برداری از سامانه ثبت‌ آنلاین کارت سوخت برای تمامی متقاضیان انجام گیرد، محقق نشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی که قرار بود از بهمن‌ماه سال گذشته، امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت برای متقاضیان فراهم شود و به موجب آن زمان انتظار صدور کارت سوخت از یک‌ماه به 10 روز کاهش یابد، این مهم نه در بهمن‌ماه و نه تا پایان سال 1402 محقق نشد.

از خردادماه امسال امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت فقط برای خودروهای نوشماره فراهم شد و هنوز متقاضیان کارت‌های المثنی سوخت، امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین درخواست را ندارند.

این تأخیر از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت پژوهش و توسعه ناجی درحالی است که طبق تأکید قانون بودجه سال 1403 در تبصره 4 این قانون "فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری وزارت نفت حداکثر تا پایان تیرماه 1403 دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به متقاضیان را به کمتر از یک هفته کاهش دهد. پس از تحقق این امر وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت تابعه ذی­ربط تصمیمی اتخاذ نماید که حداقل نود و پنج درصد (95%) خودروهای بنزین سوز و نفت گازسوز صرفاً از کارتهای سوخت مختص خودرو استفاده نمایند."

تیرماه امسال به پایان رسید و متوسط زمان انتظار صدور کارت سوخت همچنان حدود یک‌ماه است و این تأکید قانون بودجه برای کاهش این زمان به کمتر از یک‌هفته که قرار بود با بهره‌برداری از سامانه ثبت‌آنلاین کارت سوخت برای تمامی متقاضیان، انجام گیرد، محقق نشده است.

انتهای پیام/