تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744264
شناسه : 3744264
تاریخ :
طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان تأیید شد اقتصاد ایران: سخنگوی اتاق اصناف ایران از تایید ‍طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی امیدوار سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران از تأیید طرح اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و گفت: امروز، پس از ۱۰ سال، طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان تأیید شد.

امیدوار افزود: اصلاح تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی یکی از ماده‌های بسیار مهمی بود که در قالب طرح دو فوریتی به مجلس رفته بود، نگرانی از حذف بزرگان و پیشکسوتان اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف از ترکیب هیأت مدیره / هیأت رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها پس از دو دوره متوالی و چهار دوره متناوب رفع شد.

وی گفت: به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی باید این حق را می‌داشتیم که مثل نمایندگان مجلس و سایر انجمن‌های خصوصی در انتخاباتی آزاد شرکت کنیم. لذا از این پس افراد پس از دو دوره متوالی می‌توانند با کسب دو سوم آرا دوباره در ترکیب هیأت مدیره / رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها فعالیت داشته باشند.

گفتنی است، طبق اعلام طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور که در مراحل قبل با ایرادات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات از سوی مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.