تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744224
شناسه : 3744224
تاریخ :
اجرای طرح‌های مستمر مبارزه با مواد مخدر در محلات دارای آسیب اقتصاد ایران: شهرکرد_فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح‌های مستمر مبارزه با موادمخدر در محلات دارای آسیب استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امجدیان پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال جاری ۲۲۹ هزار و ۱۵۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد افزایش یافته است همچنین حدود ۴۰ درصد از این تماس‌ها منجر به عملیات شده است، میانگین مدت زمان حضور پلیس در محل نیز ۱۵ دقیقه بوده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تأمین امنیت استان، افزود: در همین راستا طرح امنیت محله‌محور در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد که در این طرح با همراهی مردم امنیت محلات تأمین می‌شود و مردم می‌توانند افرادی را که اقدام به سرقت، فروش مواد مخدر و… دارند به پلیش گزارش دهند.

وی ادامه داد: جوانان آینده‌سازان کشور هستند و افرادی که در طرح امنیت محله‌محور مشارکت دارند می‌توانند این سرمایه‌های بزرگ را از افتادن به دام افراد سودجو در امان نگه دارند.

امجدیان عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که در تأمین امنیت نقش مهمی دارد رسانه است درواقع رسانه می‌تواند برای مردم امنیت ذهنی ایجاد کند چراکه امروزه ما در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و اخبار بد می‌توانند اذهان مردم را مسموم کنند اما رسانه‌ها می‌توانند با تأثیر مثبت خود جوانان را به سمت و سویی بکشانند که در تأمین امنیت یاری‌گر نیروهای انتظامی باشند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حوزه سرقت و فروش مواد مخدر اقدامات بسیار مهم و مؤثری در استان طراحی و اجرا خواهند شد و اگر در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد رفع می‌شوند همچنین تعامل با مردم و اصحاب رسانه، ائمه جماعات، افراد معتمد محلات و… نیز از دیگر طرح‌هایی است که در دستور پلیس استان قرار گرفته و به جد دنبال می‌شود.

وی درخصوص رفع معضل و مشکلات محله‌های دارای آسیب در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: هفته گذشته طرحی ویژه این محلات اجرا شد همچنین برنامه‌ریزی شده تا این طرح‌ها به صورت مستمر اجرا و زمینه برای فعالیت فروشندگان مواد مخدر و اخلال‌گران امنیت در این نواحی از بین برود البته در کنار مقابله با فروشندگان مواد مخدر جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز به صورت جدی دنبال خواهد شد.

امجدیان با اشاره به دستگیری و طرد ۹۸۱ نفر از اتباع بیگانه در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: در این رابطه ۸ خودرو نیز توقیف شده است همچنین با توجه به اینکه ورود اتباع به این استان ممنوع است مأموران نیروی انتظامی به صورت مستمر درحال انجام بازدید و رصد هستند البته ممکن است همچنان برخی از این افراد در استان فعالیت داشته باشند به همین جهت از مردم تقاضا داریم درصورت مشاهده فعالیت اتباع بیگانه در استان موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا فرآیند دستگیری و طرد این اشخاص پیگیری شود.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مقدمات لازم برای اجرای ۱۰ امین دوره طرح آرامش در شهر درحال انجام است و در این طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مقابله با معتادان متجاهر تشدید می‌شود، اگر مردم اخبار و اطلاعات خود در خصوص فروش مواد مخدر را از طریق سامانه ۱۱۰ و شماره‌های ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر گزارش دهند یکی از مشکلات مهم استان که دغدغه تمامی شهروندان است به بهترین شکل برطرف خواهد شد.