تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744197
شناسه : 3744197
تاریخ :
تخلیه ۲۴ ساعته یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در بندرلنگه اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت از ۱۹ شناور حامل خودروهای ترانزیتی تخلیه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری در این خصوص اظهار کرد: با تخلیه نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در ۲۴ ساعت از ۱۹ شناور حامل خودروهای ترانزیتی، بندرلنگه به عنوان پایتخت ترانزیت خودروی ایران توانست حد نصاب جدیدی در این بخش از عملیات بندری به ثبت برساند.

وی ادامه داد: افزایش سطح خدمات دریایی و بندری در راستای ترانزیت خودرو در بندرلنگه از جمله تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو، افزایش ساعات تخلیه شناورها، تسریع در ترخیص خودروها و فعالیت نظامند بیش از ۱۷ شرکت فعال در زمینه ترانزیت خودرو باعث شد تا ترانزیت خودرو در ۱۷ مرداد ماه سال جاری در مدت ۲۴ ساعت از مرز یک هزار و ۵۰۰ دستگاه عبور کند که این یک رکورد عملیاتی در سطح بنادر کشور محسوب می‌شود.

سالاری افزود: تخلیه و بارگیری این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۱۹ فروند شناور فلزی انجام گرفته است که پس از انجام تشریفات گمرکی توسط ۲۴۸ سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درب خروج هدایت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: تکیه بر توان نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد در کنار همدلی و وحدت رویه ارگان‌های همکار به عنوان علت اصلی رونق فعالیت‌های ترانزیتی در بنادر و دریانوردی بندرلنگه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: همچنین بندرلنگه با داشتن کوتاه‌ترین مرز دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از بنادر پیشرو و مهم در جذب کالاهای ترانزیتی است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار توانسته در حوزه اقتصادی نیز کمک شایانی برای کشور و منطقه غرب استان هرمزگان داشته باشد.