تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744178
شناسه : 3744178
تاریخ :
فرهنگ‌سازی برای حفاظت از اراضی کشاورزی در اولویت است اقتصاد ایران: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: فرهنگ‌سازی برای حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم از اولویت‌های سازمان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور صبح امروز در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان گفت: جلب مشارکت و همراه ساختن مردم برای حفاظت از اراضی کشاورزی و گزارش تغییر کاربری‌های غیرمجاز ضروری است و باید در این راستا با اقدامات روابط عمومی و ترویجی مناسب صیانت از زمین‌های کشاورزی برای مردم تبدیل به دغدغه شود.

وی افزود: عملکرد ترویج و روابط عمومی برای تبیین اقدامات و فعالیت‌های سازمان بسیار تأثیرگذار است و لازم است اقدامات و دستاوردهای سازمان و مدیریت‌های امور اراضی استان در حوزه تخصصی تبیین شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: فعال کردن تورهای رسانه‌ای در مدیریت‌های امور اراضی استان اقدام خوبی بوده است و انتظار داریم این رویه ادامه داشته باشد و طرح‌های شاخص اجرا شده در استان‌ها از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی شود.

وی افزود: لازم است ارتباط با رسانه‌ها و صدا و سیما تقویت و اقدامات و دستاوردهای سازمان در رسانه‌های مختلف بویژه شبکه‌های اجتماعی به خوبی منتشر شود.

افلاطونی تصریح کرد: لازم است از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و افراد صاحب نفوذ و مشهور و هنرمندان برای تبیین فعالیت‌های سازمان به ویژه در حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی استفاده شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: باید سازوکار مناسبی برای جلب مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های سازمان ایجاد شود و از ظرفیت شوراها، دهیاران و کشاورزان نمونه استفاده شود.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است ارتباط و تعامل با تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه مدیریت زمین تقویت شده و از ظرفیت آنان به عنوان همیاران حفظ زمین استفاده شود.

افلاطونی گفت: باید با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه زمین نیز ارتباطی مناسب برقرار و از تجربه‌های کشورهای مختلف در حوزه مدیریت زمین به خوبی استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: معاونت‌ها و دفاتر تخصصی به مکاتبات مهم و برون‌سازمانی در اسرع وقت و با دقت پاسخ داده دهند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: آموزش مستمر همکاران ستادی و استانی باید جز برنامه مدیران هر حوزه باشد و لازم است با مدیران و کارشناسان استانی نشست‌های آموزشی مستمر برگزار شود.