تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744165
شناسه : 3744165
تاریخ :
خبرنگاران اجازه ندهند دشمن اولویت‌های آن‌ها را تغییر دهد اقتصاد ایران: شهرکرد_مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت رعایت اولویت‌ها در خبر، گفت: خبرنگاران نباید اجازه دهند دشمنان اولویت‌های آن‌ها را جابه‌جا کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: با توجه به مشقت‌ها، محرومیت‌ها و برخی کم لطفی‌ها اگر کسی انگیزه درونی قوی و احساس تکلیف نداشته باشد نمی‌تواند حرفه خبرنگاری را ادامه دهد در حقیقت ورود به عرصه خبرنگاری و خبر مانند ورود به طلبگی است و یک انتخاب آگاهانه و مجاهدانه به شمار می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت رعایت اولویت‌ها در خبر، افزود: گاهی برخی رسانه‌های معاند با اهداف مشخصی قصد دارند یک موضوع را به عنوان خبر اول مطرح کنند ما باید پشت صحنه این اخبار پر تکرار را فهم کنیم همچنین وقتی یک خبر مغفول می‌ماند احتمال دارد مسائل پنهانی پشت پرده این غفلت قرار داشته باشد بنابراین موضوع مهم برای یک خبرنگار و رسانه این است که تحت تأثیر جوسازی قرار نگیرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران اگر می‌خواهند اثر جدی داشته و رسالت خود را به خوبی انجام دهند فهم اولویت‌ها یکی از بایسته‌های کار آن‌ها است همچنین نباید اجازه دهند دشمنان اولویت‌های آن‌ها را جابه‌جا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به تأثیر بالای خبرگزاری‌ها، عنوان کرد: خبرگزاری‌ها می‌توانند ذهن‌ها را به یک موضوع معطوف و یا اذهان را از موردی دور کنند بنابراین رسانه‌ها باید از تشخیص خوبی برخوردار باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند و برای رسیدن به این مهم باید در ابتدا موضوعات دارای اولویت را بشناسند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان به میزان سایر استان‌های کشور صنعتی نیست اما این بدان معنی نیست که در این منطقه ظرفیت وجود ندارد بلکه در این استان داشته‌هایی وجود دارد که باید به خوبی درک و بیان شوند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری متفاوت از استان‌های دیگر هستند و این موضوع را باید خبرنگاران استان برجسته کنند چراکه این ظرفیت‌ها برای دیگران جذاب است اما متأسفانه به خوبی معرفی نشده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی یادآور شد: در حال حاضر تمام تلاش دشمنان این است که نشان دهند اسلام ناکارآمد است و حق دخالت در حکمرانی را ندارد برای رسیدن به این هدف نیز به مخابره اخبار منفی از اختلاس‌ها و ضعف‌ها می‌پردازند تا درنتیجه این اخبار از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه استفاده کرده و در اذهان عمومی این ذهنیت را ایجاد کنند که دین با پیشرفت نسبت ندارد و در عرصه سیاسی کارآمد نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه اگر هدف شوم دشمنان را به خوبی فهم کنند به راحتی از کنار پیشرفت‌های کشور عبور نخواهند کرد و با شبکه‌سازی به بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام می‌پردازند که خدمت به جمهوری اسلامی است همچنین موجب ایجاد امید در جامعه می‌شود.