تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3744161
شناسه : 3744161
تاریخ :
المپیک ۲۰۲۴| آذرپیرا کشتی برده را به تاج‌الدینوف باخت اقتصاد ایران: امیرعلی آذرپیرا در مبارزه اول خودر در المپیک ۲۰۲۴ مقابل قهرمان سال گذشته آسیا، جهان و بازی‌های آسیایی قرار گرفت و مغلوب حریف روسی‌الاصلش شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از برتری رحمان عموزاد مقابل زین رترفورد آمریکایی در رقابت‌های وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، امیرعلی آذرپیرا مقابل اخمد تاج‌الدینوف قرار گرفت و در حالی که 3 بر صفر پیش بود 4-3 شکست خورد.

کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم ملی بحرین سال گذشته صاحب سه نشان طلا از مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در وزن 97 کیلوگرم شد، آذرپیرا هم در مسابقات جهانی بلگراد حضور داشت که در پی آسیب‌دیدگی کامران قاسم‌‌پور، یک وزن پایین‌تر آمده و با شکست مقابل زاهید والنسیا از دور رقابت‌ها حذف شد.

آذرپیرا با برتری در چرخه المپیک و کسب سهمیه در گزینشی آسیایی، عضویتش در تیم المپیک را قطعی کرد.

در این مبارزه، اخطار کم‌کاری 30 ثانیه اول به تاج‌الدینوف تعلق گرفت که کشتی‌گیر بحرینی موفق به کسب امتیاز نشد تا یک امتیاز به آذرپیرا داده شود. امتیاز دوم را هم آذرپیرا با هل دادن حریف از تشک گرفت و نتیجه را 2-صفر به سود خود کرد تا 3 دقیقه اول 2-صفر به سود آذرپیرا تمام شود.

در حالی که تاج‌الدینوف از آمادگی سال گذشته‌اش دور بود، امتیاز سوم را هم در پی زیرگیری خودش از دست داد و پایش از تشک بیرون رفت. کشتی‌گیر بحرینی با خاک کردن آذرپیرا به امتیاز رسید و دو امتیاز بعدی‌اش را هم از همین راه به دست آورد و کشتی را 4-3 به سود خود کرد و این کشتی با همین نتیجه تمام شد.

 حریف این کشتی‌گیر در دور بعدی برنده مبارزه میان علیشیر یرگالی از قزاقستان و الدرس از مصر خواهد بود.

انتهای پیام/