تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3744151
شناسه : 3744151
تاریخ :
نقش کلیدی کمبود یک ویتامین در ابتلا به پارکینسون اقتصاد ایران: بر اساس یک مطالعه، مشخص شد افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمبود قابل توجهی از ژن های باکتریایی دارند که می تواند به کمبود بالقوه دو ویتامین B مهم، ریبوفلاوین (B2) و بیوتین (B7) کمک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، دانشمندان مدت‌ها بر این باور بودند که ژنتیک افراد، همراه با تعدادی از عوامل خطرزای محیطی، نقش مهمی در ایجاد بیماری تخریب‌کننده عصبی دارد اما اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد کمبود ویتامین می‌تواند عاملی برای ابتلا به این بیماری شود.

پزشکان و محققان در چند دهه گذشته چیزهای زیادی در مورد بیماری پارکینسون آموخته اند، ولی هنوز علت دقیق این اختلال هنوز ناشناخته است. دانشمندان مدت‌ها بر این باور بودند که ژنتیک افراد، همراه با تعدادی از عوامل خطرزای محیطی، نقش مهمی در ایجاد بیماری تخریب‌کننده عصبی دارد. اما اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد کمبود ویتامین می‌تواند عاملی برای ابتلا به این بیماری شود.

ارتعاش و لرزش دست و پا در حال استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک‌شدن دست و پا و بدن و صورت ماسکی‌شکل (Flatface) چهار نشانه اصلی پارکینسون هستند.

مطالعه کلینیک کلیولند منتشر شده در مجله npj Parkinson's Disease با هدف شناسایی ویژگی‌های میکروبی روده در افرادی که به این اختلال مبتلا می شوند، انجام شد. برای این مطالعه، محققان نمونه مدفوع 94 بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون و 73 فرد سالم در ژاپن را مقایسه کردند و این تحقیق را در کشورهای دیگری مثل آمریکا، آلمان، چین و تایوان نیز انجام دادند.

بر اساس این مطالعه، مشخص شد افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمبود قابل توجهی از ژن های باکتریایی دارند که می تواند به کمبود بالقوه دو ویتامین B مهم، ریبوفلاوین (B2) و بیوتین (B7) کمک کند.

محققان نوشتند: «تحلیل مسیر نشان داد که ژن‌های موجود در بیوسنتز ریبوفلاوین و بیوتین در بیماری پارکینسون پس از تعدیل عوامل مخدوش‌کننده، به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است».

به گفته کلینیک کلیولند، B2 یا ریبوفلاوین یک ویتامین B کمپلکس است که در موادی مانند گوشت، غلات غنی شده و آجیل یافت می شود.

به گفته کایلا کاپ (Kayla Kopp) متخصص تغذیه از کلینیک کلیولند ریبوفلاوین یک ریزمغذی ضروری است که به سلول‌ها کمک می‌کند تا رشد کنند و به خوبی کار کنند. باکتری های سالم در میکروبیوم روده شما مقادیر کمی ریبوفلاوین تولید می کنند. اما بدن شما برای عملکرد به مقدار بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل مهم است که هر روز به اندازه کافی از این ویتامین B در رژیم غذایی خود دریافت کنید.