تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744147
شناسه : 3744147
تاریخ :
جشنواره روستای «بیشه» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ثبت جشنواره فرهنگی روستای «بیشه» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با برگزاری جشنواره فرهنگی روستای گردشگری «بیشه» در سال جاری و اقدامات انجام شده، این روستا در ۱۳ مرداد جاری به شماره ۲۰۳۲۵۸۲۵ در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، ثبت رویداد شد.

وی اضافه کرد: این رویداد در راستای تحقق موضوع ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری رویداد از راهبرد ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری در سند تحول دولت مردمی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: مقدمات ثبت جهانی این روستا از سال گذشته شروع شد و از بین ۲۰۰ روستای کشور هشت مورد برای ثبت جهانی انتخاب شده‌اند.

حسن‌پور، افزود: رویداد «رود و ریل» نیز در ۳۰ فروردین امسال برای اولین‌بار در ایران با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در روستای «بیشه» برگزار شد روستای گردشگری مسیر در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار ایستگاه راه‌آهن و آبشاری به همین نام در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، آبشار «بیشه» چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث‌فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت، در بالای آبشار، روبروی ایستگاه، چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار، آبشار «بیشه» را تشکیل می‌دهند، به علت هم‌جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای «بیشه» و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن می‌توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.