تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3744135
شناسه : 3744135
تاریخ :
تلاش برخی نهادها برای تحمیل گزینه پیشنهادی خود به وزارت بهداشت اقتصاد ایران: طبق اطلاعات واصله دکتر محمدرضا ظفرقندی و دکتر سیدرضا رئیس‌کرمی که با اختلاف جزو نفرات برتر کمیته انتخاب وزیر بهداشت و درمان به شورای راهبری معرفی شده بودند، به این دلیل که منابع خاص آن‌ها را تایید نکرده‌اند کنار گذاشته شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز طبق اطلاعات واصله دکتر محمدرضا ظفرقندی و دکتر سیدرضا رئیس‌کرمی که با اختلاف جزو نفرات برتر کمیته انتخاب وزیر بهداشت و درمان به شورای راهبری معرفی شده بودند، به این دلیل که منابع خاص آن‌ها را تایید نکرده‌اند کنار گذاشته شده‌اند.


دکتر هادی عبدالهی فعال صنفی در این باره نوشت : بر اساس اطلاعات دریافتی علل رد، همه سیاسی است، چیزی که رئیس جمهور قول داده بود بر سر آن کوتاه نیاید و شایسته سالاری را اصل قرار دهد. حالا باید نشست و دید که آیا خالص سازی به روشی دیگر و با دستان منتخب مردم ادامه خواهد یافت؟

دکتر ظفرقندی ظاهراً طی پیامی به دکتر پزشکیان نوشته بود ما برای ایران به کمک شما آمده بودیم. اگر این حضور مانع ادامه مسیری است که ملت از شما طلب کرده، از ما عبور کنید.

اعضای ستاد مرکزی و روسای ستادهای سلامت استانی کل کشور درخصوص انتخاب وزیر بهداشت بیانیه ای صادر کردند و در آن با حمایت اکید از ظفرقندی و رئیس کرمی به عنوان گزینه های اصلی مورد تائید کمیته انتخاب وزرا نوشتن : بر اساس تکلیف اجتماعی و دینی و نه سهم خواهی خدمت شما اعلام می داریم که بر اساس شاخص ها و در نظر گرفتن همه مصالح و اولویت ها جناب آقایان دکتر محمد رضا ظفرقندی و دکتر سید رضا رئیس کرمی پیشنهاد موکد ما برای خدمت به مردم بعنوان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.

با این حال انتشار تصویر دکتر عبدالله کریمی پشت سر محمد جواد ظریف در مرکز تحقیقات استراتژیک احتمال معرفی وی به عنوان وزیر بهداشت دولت چهاردهم را قوی تر میکند مساله ای که بنظر میرسد کارشناسان نظام سلامت با آن چندان هم موافق نیستند.

تحرکات برخی نهادها برای تحمیل گزینه پیشنهادی خود به وزارت بهداشت

دکتر ناهید خداکرمی عضو کارگروه مشورتی تعیین وزیر بهداشت هم با انتشار یک پست اینستاگرامی مخالفت خود را با این روند اعلام کرد و نوشت : اگر دکتر ظفرقندی انصراف داده باید متن انصراف او منتشر شود و نفر بعدی که دکتر رئیس کرمی است به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر معرفی گردد.

جالب اینجاست که در لیست کاندیداهای معرفی شده از طرف اعضای کمیته برای وزارت بهداشت نامی از دکتر کریمی به عنوان گزینه ای که در کمیته مورد بحث قرار گرفته باشد دیده نشد هرچند شنیده ها حاکی از آن است که وی طی پیامکی حضور ظفرقندی و رئیس کرمی را کافی دانسته اما بعد از اینکه در جلساتی حضور می یابد متقاعد می شود در صورت عدم موافقت برای قبول مسوولیت بیم آن میرود برخی نهادها با تحمیل گزینه هایی که در سازمان های دیگر آزمون خود را پس داده اند سرنوشت وزارت بهداشت را هم به ناکجاآباد ختم کنند.

شاید همین ادعای رد صلاحیت دو گزینه منتخب و بعد از آن هجمه هایی که به دکتر کریمی وارد شده هم روندی برای رسیدن به اهدافشان باشد.