تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744130
شناسه : 3744130
تاریخ :
۲۰ میلیون برگ اسناد مهم در مرکز ملی اسناد فارس نگهداری می شود اقتصاد ایران: شیراز- مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: ۲۰ میلیون برگ سند در مرکز ملی اسناد فارس با دقت با پایش گرما و رطوبت در این مرکز نگهداری می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله منوچهری صبح شنبه در جمع خبرنگاران به نگهداری دقیق اسناد مهم در مرکز اسناد ملی فارس اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیون برگ سند در مرکز ملی اسناد فارس با دقت با پایش گرما و رطوبت نگهداری می‌شود و همه دستگاه‌ها موظف هستند بایگانی راکد خود را در اختیار این مرکز قرار دهند.

وی با بیان اینکه برای این اقدام ضمن آزاد کردن فضای خالی برای ادارات، اسناد مهم و قابل نگهداری را نگهداری می‌کنیم، ادامه داد: در این راستا ۷۵۰ متر مربع فضای ادارات طی یک سال گذشته آزادسازی شده است.

منوچهری گفت: طی یک سال گذشته ۱۶۰۰ نوبت پایش محیطی در این مرکز انجام شده است طی این مدت هزار و ۶۳ نسخه کتاب برای نگهداشت دائمی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی واگذار شده است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در ادامه از ورود ۱۰ هزار و ۲۶۳ عنوان پایان‌نامه طی یک سال اخیر به این مجموعه خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و نمایشگاه‌های مختلف فیزیکی و دیجیتال، راه‌اندازی مجدد سینما فرهنگ در محل مرکز اسناد و بازدید گروه‌های مختلف دانش آموزی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین استاندار و مدیران ارشد استان از جمله اقدامات یک سال اخیر است.

منوچهری گفت: اینکه قدیمی‌ترین سند موجود در سازمان اسناد ملی مربوط به سال ۷۲۶ هجری قمری است که در روستای کوهک در فارس نگاشته شده است و سند دیگری هم مربوط به صد سال بعد در سال ۸۲۶ هجری قمری در مورد موقوفات مربوط به شیخ ابواسحاق کازرونی است.