تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3744116
شناسه : 3744116
تاریخ :
سدان برقی Seal 2025 بی‌وای‌دی معرفی شد؛ بُرد ۶۵۰ کیلومتری، شتاب صفر تا صد ۳٫۸ ثانیه و فناوری لایدار اقتصاد ایران: شرکت خودروسازی BYD نسل جدید مدل Seal را با فناوری‌های خودران پیشرفته و موتورهای برقی قدرتمند رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

BYD از خودرو Seal 2025 رونمایی کرد؛ اولین سدان بی‌وای‌دی که از پلتفرم e-Platform 3.0 Evo و فناوری LiDAR بهره می‌برد.

e-Platform 3.0 Evo یک پلتفرم ۸۰۰ ولتی با عملکرد بهتر و شارژ سریع‌تر از e-Platform 3.0 محسوب می‌شود. Seal جدید طولی برابر ۴٫۸ متر، عرض ۱٫۸۷ متر، ارتفاع ۱٫۴۶متر و فاصله‌ی محوری ۲٫۹ متر دارد و در چهار نسخه عرضه خواهد شد که سه نسخه‌ی اول آن دیفرانسیل عقب و تک موتوره هستند. مدل پرچمدار از سیستم چهارچرخ‌محرک دو موتوره بهره می‌برد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو BYD Seal 2025
BYD

مدل پایه از باتری‌پک ۶۱٫۴۴ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند که دامنه‌ی حرکتی ۵۱۰ کیلومتری را براساس معیارهای CLTC برای خودرو به‌ارمغان می‌آورد. سه مدل دیگر باتری‌پک ۸۰٫۶۴ کیلووات‌ساعتی و برد ۶۵۰ کیلومتری (در مدل‌های تک موتوره) و برد ۶۰۰ کیلومتری (در نسخه‌ی دو موتوره) دارند. باتری‌ خودرو بر اساس ترکیب شیمیایی لیتیوم آهن فسفات ساخته شده‌ است.

نمای عقب خودرو BYD Seal 2025 از بالا و سنسورهای خودرو
BYD

Seal تک‌موتوره در ۵٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد، در حالی که پرقدرت‌ترین نسخه‌ی آن به ۳٫۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت نیاز دارد.

نمای داخل کابین خودرو BYD Seal 2025
BYD

دو نسخه‌ی گران‌تر Seal 2025 از فناوری LiDAR بهره می‌برند که با همکاری با سیستم کمک‌راننده‌ی DiPilot 300، خودرو را قادر می‌سازد تا در جاده‌های درون شهری و بزرگراه‌ها به‌صورت خودران حرکت کند.

مقالات مرتبط
  • نگاه‌ها خیره به BYD؛ خودرو ارزان چینی‌ها ۲ هزار کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند
  • خودرو جدید BYD در داخل کابین یک یخچال مخصوص نوشیدنی دارد

قیمت خودرو جدید BYD از ۱۷۵٬۸۰۰ یوان (۲۴٬۵۰۰ دلار) در مدل پایه‌ی تک موتوره آغاز می‌شود و در قوی‌ترین تیپ خود به ۲۳۹٬۸۰۰ یوان (۳۳٬۴۰۰ دلار) می‌رسد.