تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744094
شناسه : 3744094
تاریخ :
نام نویسی زائران اربعین حسینی از خراسان رضوی به ۱۷۲هزار نفر رسید اقتصاد ایران: مشهد- رییس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۱۷۲ هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی شجاع در خصوص میزان ثبت‌نام زائران خراسان رضوی در سامانه سماح اظهار کرد: تا شنبه ۲۰ مرداد ماه، ۱۷۲ هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۵ هزار نفر از زائران را مرد و ۶۷ هزار نفر از زائران زنان تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص انتخاب اکثریت زائران خراسان رضوی در انتخاب مرز خروج از کشور خاطرنشان کرد: بیشترین انتخاب مرز خروجی زائران خراسان رضوی مرز مهران در استان ایلام است که بیش از ۱۳۳ هزار این مرز را برای خروج خود از کشور انتخاب کرده‌اند.

وی در خصوص وضعیت اعزام کاروان‌های عتبات عالیات در ایام اربعین اضافه کرد: با توجه به ازدحام جمعیتی که در ایام اربعین در کشور عراق وجود دارد، اعزام کاروان‌های عتبات عالیات ۱۰ تا ۱۵ روز پیش از اربعین به صورت موقت متوقف می‌شود تا تمام ظرفیت اسکان در اختیار زائران اربعین قرار بگیرد.

شجاع عنوان کرد: همه متقاضیان اعزام به اربعین در زمان ثبت‌نام در سامانه سماح باید بسته بیمه‌ای خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: زائران برنامه سفر خود را زمان‌بندی کرده و وسیله سفر خود را پیش از آغاز سفر پیش‌بینی کنند تا در خصوص تهیه بلیت و اعزام دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در عملیات اربعین سال جاری، سازمان حج و زیارت همانند سنوات گذشته مسؤولیت واحد امداد و راهنمای زائران را نیز بر عهده دارد تا با استفاده از اطلاعات زائران در سامانه سماح و نرم‌افزارهای مربوط این موضوع تسهیل‌سازی شود. از همین رو تعدادی از کارگزاران زیارتی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در شهر کربلا در واحد امداد و راهنمای زائران انجام وظیفه خواهند کرد.

شجاع یادآور شد: استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق هزینه‌های بالایی دارد و زائران باید در جهت تسهیل‌سازی دریافت خدمات و کاهش هزینه با انتخاب بیمه این فرآیند را کامل کنند.