تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744086
شناسه : 3744086
تاریخ :
گرمای هوا در شهرهای زیارتی عراق ادامه دارد اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: در شبانه روز گذشته دو منطقه شهری و فرودگاهی در عراق در صدر گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی اصلی جهان قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، صادق ضیائیان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های رسمی هواشناسی در شبانه روز گذشته ایستگاه «عماره» با دمای ۴۹.۱، «فرودگاه بصره» ۴۸.۹، «بصره» ۴۸.۸ و فاو در عراق با دمای ۴۸.۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی اصلی جهان شدند.

وی افزود: شهرهای زیارتی عراق نیز شبانه روز گرمی را پشت سر گذاشتند به طوریکه بیشینه دمای هوا در نجف اشرف به ۴۷.۶ و کربلا به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود تا اواسط هفته تغییر محسوسی در دمای شهرهای زیارتی عراق بوجود نیاید و بیشینه دما در نجف در محدوده ۴۷ درجه سلسیوس باقی بماند.

ضیائیان گفت: انتظار می‌رود در کربلا، کاظمین و سامرا دمای هوا اندکی کاهش یابد اما این کاهش دو تا سه درجه‌ای خیلی محسوس نیست.

وی عنوان کرد: علاوه بر این میزان رطوبت هوا نیز در شهرهای زیارتی عراق روند افزایشی دارد که این موضوع سبب افزایش حس گرما می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: شرایط مشابهی در پایانه‌های مرزی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز تا اواسط هفته حاکم است با این تفاوت که بیشینه دمای این مناطق به محدوده ۴۷ تا ۴۹ درجه سلسیوس می‌رسد.

ضیائیان تصریح کرد: این در حالی است که پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان در محدوده‌های ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس در نوسان باشد.