تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744075
شناسه : 3744075
تاریخ :
رشد ۲۱ درصدی گازرسانی به روستاها در دولت سیزدهم اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۵۵۹ روستا گازرسانی شده بود که امروز ۱۱۹ روستای دیگر به این عدد افزوده شده و ۲۱ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجتی پور در نشست خبری که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات اداره گاز استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: امروز گاز به عنوان یک انرژی پاک قابل دسترس و ارزان قیمت در دسترس ما قرار دارد که لازم است بهره‌برداری از این انرژی را با برنامه‌های بهینه به بهترین شکل خود انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: توجه به موقعیت استان قزوین و نزدیکی آن به پایتخت و نیز پل تعاملی بین مناطق شمالی و غربی کشور و با وجود مرکز صنعتی و کشاورزی موجود در استان قزوین به اهمیت گاز در این استان پی می‌بریم.

وی با اشاره به مسئله گازرسانی به روستاهای استان قزوین گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۵۵۹ روستا گازرسانی شده بود که امروز ۱۱۹ روستای دیگر به این عدد افزوده شده و طی ۳ سال ۲۱ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم و در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

حجتی پور بیان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین گازرسانی به صنایع نیز در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد که پیش از دولت سیزدهم ۳۱۲۶ واحد تولیدی از گاز بهره‌مند بودند و امروز ۱۵۰ واحد دیگر معادل ۳۰ درصد پیش از آن به این مجموعه افزوده شده است.

وی با بیان این موضوع که میزان شبکه گذاری رشد قابل توجهی داشته عنوان کرد: ما در میزان اشتراک پذیری هم رشد قابل توجهی داشته‌ایم و امروز بیش از ۴۹۰ هزار مشترک در استان قزوین از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به مسئله گازرسانی به شهرک نودهک اشاره کرد و گفت: توجه به اینکه شهرک خانه‌ای نودهک حائز اهمیت بسیاری برای استان قزوین است ما زیرساخت‌های لازم برای گازرسانی به این محل را انجام داده‌ایم و از سوی دیگر به منظور توسعه استان ۴۲ درصد از گاز مجموعه استان قزوین به نیروگاه شهید رجایی تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به پدافند غیرعامل هم برای ما حائز اهمیت است و در این راستا باید گفت در سال‌های گذشته انشعاب گاز استان قزوین تنها از یک راه بود و امروز این انشعاب به سه راه افزایش یافته است و تنها یکی از این لوله‌کشی‌های جدید می‌تواند گاز قزوین و الوند را تأمین کند این پروژه ۱۶ کیلومتر داشته است که ۲ کیلومتر دیگر این پروژه تکمیل خواهد شد.

حجتی پور بیان کرد ما در گازرسانی به شهرهای شرقی استان محدودیت‌هایی داشته‌ایم اما امروز ظرفیت لازم برای گازرسانی با یک هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی انجام شده است؛ از طرفی اداره گاز در جهت مسئولیت‌های اجتماعی خود ۵ میلیارد تومان گازرسانی به ۷۲۷ خانواده مددجو انجام داده است و بهینه‌سازی موتورخانه‌های مشترکین در مکان‌های نظیر محیط‌های آموزشی ورزشگاه‌ها ادارات مجتمع‌های مسکونی و… را انجام داده که از این طریق به ۱۱۶۰ موتورخانه سرکشی شده که طی سه سال ۲۱ میلیارد تومان هزینه بررسی و اصلاح در جهت مدیریت مصرف انجام شده است و در این بازرسی‌ها موفق به صرفه جویی ۲۵ درصدی شده‌ایم.

وی ابراز کرد: هدیه اداره گاز استان قزوین از پانزدهم آذر تا ۱۵ اسفند به مشترکینی که مصرف خود را بین ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش داده‌اند به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است و از تعداد ۴۴۵ هزار مشترک تعداد ۳۲۹ هزار مشترک این هدیه را دریافت کرده‌اند لذا ۶۲ درصد از مصرف کنندگان خانگی که در پله ۱ تا ۳ قرار دارند مشمول این هدیه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به اهمیت تحویل گاز به مجموعه تولید برق اشاره کرد و گفت هر قدر که ما بتوانیم مقدار بیشتری گاز به نیروگاه تحویل دهیم در واقع به محیط زیست خود کمک کرده‌ایم.

حجتی پور در خاتمه بیان کرد: گازرسانی به شهرک عظیمیه، گازرسانی به شهرک صنعتی کوهین، تجاری‌سازی دو محصول فیلتر ترکیبی المنتی- سیکلونی و دستگاه تشخیص محل گرفتگی لوله از دیگر اقدامات این اداره بوده است.