تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744074
شناسه : 3744074
تاریخ :
قبل از حضور ارزیابان یونسکو مشکلات ثبت جهانی دره خرم‌آباد رفع شود اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تأکید کرد: قبل از حضور ارزیابان یونسکو باید مشکلات ثبت جهانی دره خرم‌آباد رفع شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید منطقه پشته جزایری و روستای قلعه سنگی در راستای رفع موانع و مشکلات ثبت جهانی دره خرم‌آباد، اظهار داشت: در این بازدید مشکل دفع آب‌های سطحی روستای «پشته جزایری» مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، نسبت به دفع آب‌های سطحی و همچنین آسفالت معابر این روستا اقدام کنند

وی اضافه کرد: همچنین در این بازدیدها و در راستای رفع مشکلات ثبت جهانی دره خرم‌آباد، از روستای «قلعه سنگی» نیز بازدید شد که روستای یاد شده به‌عنوان منطقه بوم‌گردی و گردشگری تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، افزود: با هماهنگی انجام شده اعتبار موردنیاز برای رفع مشکلات یاد شده از سوی سازمان برنامه‌وبودجه استان تأمین شده است.

حسن‌پور، تصریح کرد: رفع موانع و مشکلات ثبت جهانی دره خرم‌آباد در همه حوزه‌ها در حال بررسی است و باید قبل از حضور ارزیابان یونسکو، این مشکلات رفع شود.