تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3744059
شناسه : 3744059
تاریخ :
کمپین «مطالبه رفع فیلترینگ فوری» کلید خورد اقتصاد ایران: برداشته شدن فیلترینگ پلتفرم‌های پرکاربرد یکی از انتظاراتی است که جامعه از دولت چهاردهم دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ویجیاتو: برداشته شدن فیلترینگ پلتفرم‌های پرکاربرد یکی از انتظاراتی است که جامعه از دولت چهاردهم دارد. این مطالبه به‌ویژه زمانی عمومی‌تر و جدی‌تر شده که مردم در جریان مناظره‌های ریاست‌جمهوری شاهد دفاع رئیس‌جمهور منتخب از آزادی اینترنت و وعده او برای مقابله با فیلترینگ و بساط فیلترشکن و فیلترشکن‌فروشی بودند.

به همین مناسبت جمعی از فعالان حوزه اینترنت کارزاری را به راه انداخته و از مسعود پزشکیان رفع فیلتر پلتفرم‌های پرکاربردی چون  گوگل‌پلی، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر، فیسبوک، واتساپ، توویچ و… را درخواست کرده‌اند.

در بخشی از متن این کارزار که با هشتگ »قفس اینترنت» به راه افتاده آمده است:

ما امضاکنندگان این کارزار صریحاً از جنابعالی می‌خواهیم تا مطابق وعده‌های انتخاباتی خود سیاست منفعلانه، مخرب و بی‌حاصل فیلترینگ اینترنت را با قید فوریت تغییر داده و دستور رفع فیلتر پلتفرم‌های پرکاربرد بین‌المللی از جمله گوگل‌پلی، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، توییتر، فیسبوک، واتساپ، توویچ و… را صادر فرمایید.

شما به عنوان رئیس جمهور، رئیس شورای عالی فضای مجازی، رئیس شورای عالی امنیت ملی، و دولت جنابعالی با داشتن ۶ کرسی از ۱۲ کرسی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) و تعیین ریاست شورای امنیت کشور اختیارات کافی برای تصمیم به بازگرداندن حق دسترسی آزاد شهروندان ایران به اینترنت را دارید و با اراده‌ای محکم می‌توانید درهای قفس فیلترینگ را باز کنید.

نویسندگان این کارزار همچنین اعلام کرده‌اند که «مسئولان بالاخره پس از بیش از ۲۰ سال تلاش برای محدودسازی اینترنت، باید به این ادعای متخصصان رسیده باشند که فیلترینگ مطلق از نظر فنی ناممکن است. پس از شما مطالبه می‌کنیم در مقابل خسارت فاجعه‌بار این سیاست‌های اشتباه بایستید و این حق بدیهی شهروندان را به آن‌ها بازگردانید.»