تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3744051
شناسه : 3744051
تاریخ :
تامین مالی جمعی ۵۰۰ میلیاردی برای واحدهای فناور در ۴ ماه اقتصاد ایران: معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت:در چهارماه اول امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی جمعی برای طرح های شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارکهای علم و فناوری صورت گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سجاد محمد علی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در تحقق شعار سال یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" تقویت و توسعه واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان است. شرکت های دانش بنیان با حضور نخبگان و فناوران نیازهای کشور را برطرف می کنند و محصولاتشان با توجه به اینکه بر مبنای کاری دانش پایه تولید شده است دارای ارزش افزوده بالا است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اینکه اقدامات مختلفی برای تحقق این موضوع در سال جدید شروع شده است، گفت: به طور مثال تقویت و توسعه فب لب ها و طرح همساز و ارائه گرنت به دانشجویان و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان نوپا برای حمایت جهت ساخت محصولتشان و تسریع در ورود به بازار و همچنین توجه به توسعه زنجیره های ارزش راهبردی در پارکها برای توسعه هدفمند فناوری در استانها و کشور برای تقویت صنایع مزیت دار کشور از جمله این اقدامات به شمار می رود.

محمدعلی نژاد خاطرنشان کرد: در این طرح واحدهای فناور جدید و موجود مرتبط، محصولات جدیدی برای تکمیل زنجیره تولید می کنند و با حرکت به سمت تکمیل زنجیره اشتغال و تولید پایدار تقویت می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد ظرفیت برای اثرگذاری و حضور بیشتر مردم در توسعه طرح های فناورانه با تامین مالی جمعی برای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک های علم و فناوری می باشد.

محمدعلی نژاد گفت: در چهار ماه اول امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی جمعی برای طرح های شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارکهای علم و فناوری ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط سکوهای مرتبط در این حوزه صورت گرفته است و این اقدام برای مشارکت بیشتر مردم و حمایت از فناوران ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، یکی از رویکردهای نوین در حوزه سرمایه‌گذاری، تامین مالی جمعی با استفاده از مشارکت‌های محدود افراد متعدد مستقل است که با وجودی که که ریسک سرمایه گذاری در طرح های فناورانه بالاست با توجه به اینکه واحدهای فناور دارای ارزش افزدوه بالایی هستند و بررسی های لازم توسط سکوهای معتبر و پارک های علم و فناوری صورت می گیرد مورد استقبال قرار گرفته است.