تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744050
شناسه : 3744050
تاریخ :
درآمد مزرعه موقوفه با استفاده ازظرفیت مردمی امین موقوفات۲۰برابرشد اقتصاد ایران: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد مزرعه موقوفه با استفاده از ظرفیت مردمی امین موقوفات ۲۰ برابر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی از ۲۰ برابر شدن درآمد مزرعه موقوفه با استفاده از ظرفیت مردمی امین موقوفات، گفت: برای اولین بار برداشت ۱۵ تن گندم از مزرعه وقفی در خدابنده با کاشت بدون واسطه اجرا شد.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد اجاره داری به سرمایه گذاری باعث افزایش فوق العاده درآمدهای موقوفات و اجرای نیات وقف می‌شود، افزود: زنده یاد آقای «ایمانوردی مجیدی» حدود سی سال پیش در روستای سعید محمد شهرستان خدابنده زمین دیم ۱۲ هکتاری خود را وقف خیرات و مبرات، برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین قرائت قرآن کریم به نیابت از خود کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از متولیان اداره وقف انتظار دارد بهترین اقدامات و مؤثرترین کارها در موقوفه اش انجام شود تا تک تک نیت‌های نیک او به بهترین شکل اجرا شود و افراد بیشتری از ثمره این احسان ماندگار و باقیات صالحات بهره مند شوند و در نهایت رسیدن پاداش این اعمال خیر، توشه‌ای برای قیامت واقف باشد.

کرمی با بیان اینکه در حالی که طبق روال معمول اجاره دهی به متقاضیان، این مزرعه، کمتر از ۲۰ میلیون تومان در سال درآمد داشت با کاشت بدون واسطه و انجام سرمایه گذاری ۵۰ میلیون تومانی که از طریق تلاش‌های امین موقوفات انجام شد، افزود: امسال ۱۵ تن گندم از این مزرعه برداشت شد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد نصیب موقوفه شد که حاصل تغییر رویکرد و تلاش همه همکاران به ویژه امین موقوفات است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رویکرد اجاره داری صرف در موقوفات به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از روش‌های بروز و تولید محور و استفاده از ظرفیت مردم در اداره وقف تغییر یافته است، ادامه داد: همین امر باعث افزایش فوق العاده درآمدهای موقوفات شده به طوری که درآمد ۷ میلیارد تومانی موقوفات استان زنجان در سال ۹۸ به ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در سطح سازمان اوقاف نیز درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی به ۳,۵۰۰ میلیارد تومان رسید و به همین دلیل، میزان اجرای نیات واقفان ارجمند هم بسیار ارتقا یافته است.

کرمی افزود: واقفی که بخاطر رضای خدا از باارزش‌تر دارایی‌های خود صرف نظر کرده و بخاطر حل یک یا چند مشکل جامعه آن وقف کرده انتظار دارد که بهترین استفاده از وقف شود و درآمد مناسبی از دارایی او به دست آید تا نیات نیک او را بهتر و مؤثرتر اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به جای کمک به اشتغال و ازدواج ۱۰ جوان در سال، به ۱۰۰ جوان و خانواده کم برخوردار مساعدت شود. اوقاف باید خود را جای واقف بگذارد و سعی کند از دید او به موقوفات نگاه کرده و هر روشی را انتخاب کند که خیر بیشتری به جامعه هدف وقف می‌رساند، به همین خاطر لازم است اجاره دهی صرف موقوفات، به حداقل برسد و در عوض هر موقوفه باید بر حسب شرایط خود ارزیابی شده تا بهترین روش‌های ارتقای جایگاه موقوفه به مرحله اجرا گذاشته شود.

کرمی با بیان اینکه تا در نهایت با استفاده درآمد حاصل شده نیات وقف در عالی‌ترین درجه عمل شود، افزود: به همین دلایل قطعاً با شناسایی موقوفات مستعد و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با روش‌های به روز و بهره ورانه، می‌توانیم شاهد افزایش فوق العاده درآمد موقوفات و اجرای نیات واقفین باشیم.

وی افزود: از تلاش‌های مجدانه همکاران کوشای اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده که با اقدامات ارزنده خود باعث ارتقای موقوفات هستند تشکر و قدردانی کنم.