تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744048
شناسه : 3744048
تاریخ :
با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه بدون رأفت برخورد می‌شود اقتصاد ایران: زاهدان_رییس کل دادگستری سیستان وبلوچستان، از برخورد بدون رأفت و حمایت با برهم‌زنندگان فضای امنیت روانی جامعه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضا است، اگر هر کس بخواهد فضای امنیت روانی جامعه را در سیستان و بلوچستان و کشور در حوزه قضائی بر هم بزند، قطعاً بدون رأفت و حمایت با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سلاح خبرنگاران، اندیشه، فکر و قلم آنها است، بیان کرد: هر خبرنگار در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور وظیفه صد چندان دارد، به این علت که باید بعضی از کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها را برجسته کند تا مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز در کشور بدانند اوضاع چیست و چه تدبیری بیندیشند.

وی اضافه کرد: خبرنگار، وجدان بیدار مطالبه‌گر به حق جامعه بوده، نورافکنی در مسیر تاریک و ظلمانی که مسیر را برای مدیران و کارگزاران برای خدمتگزاری شایسته به مردم و مبارزه با فساد روشن می‌کند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر مدیری از خبرنگار فرار می‌کند قطع به یقین نقصی در عملکرد و مجموعه خود دارد، تاکید کرد: در موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیازی نیست که مدیری در مقابل خبرنگاران جبهه گیری کند، این درحالی است که برخی از مدیران سواد رسانه‌ای ندارند و باید در برابر بعضی از موضوعات آفندی عمل کرد چرا که اطلاع رسانی به موقع، فرصت موج سواری را از بیگانگان و معاندان خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: امانتداری، مؤلفه اصلی تعهد بر خبرنگاری و یک فرض واجب به شمار می‌رود، نگاهتان به مطالب باید ارشادی باشد.

موحدی راد ادامه داد: ابلاغ برای هیأت منصفه مطبوعات در استان انجام شده تا اگر احیاناً پرونده‌ای تشکیل شد، باید با حضور این هیأت مورد بررسی قرار گیرد ما نیز نگاهمان در مجموعه قضائی، حمایت از خبرنگاران است.