تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744025
شناسه : 3744025
تاریخ :
نقش خبرگزاری مهر استان مرکزی در امیدآفرینی پررنگ است اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: حضور خبرگزاری مهر این استان در تمام برنامه‌ها پررنگ بوده و نقش این رسانه در انعکاس عملکرد دولت و امیدآفرینی رضایت‌بخش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر شنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرگزاری‌های استان مرکزی با بضاعت کمی که به لحاظ امکانات و پرداختی‌های بسیار ضعیف دارند با تلاش زیاد، کارنامه قابل قبولی در دولت سیزدهم از خود برجای گذاشتند.

استاندار مرکزی ادامه داد: بخشی از ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی مربوط به مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها است البته با توجه به تحرک دائم و شبانه‌روزی دولت سیزدهم گاهی رسانه‌ها نیز نتوانستند پا به پای دولت حرکت کنند و بسیاری از اقدامات دولت آنطور که باید، تبیین نشد.

وی افزود: ایران جزو معدود کشورهایی است که روزی به نام خبرنگار در آن مطرح و این مهم نشان از اهمیت نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در فضای سیاسی، اجتماعی و اجرایی کشور است.

مخلص‌الائمه همچنین با اشاره به برخی توفیقات و دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در اراک، کتاب «رهاورد خدمت» به‌عنوان گزارش مصور و مستند هزار روز فعالیت دولت سیزدهم، رونمایی می‌شود که کار فاخر و ارزشمندی است.

نقش خبرگزاری مهر استان مرکزی در امیدآفرینی پررنگ است

استاندار مرکزی با اشاره به بررسی موضوع آلودگی هوای اراک و شازند در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: پیرو سفر اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان مرکزی، نشست کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با دستور کار بررسی وضعیت آلودگی هوای شهرهای اراک و شازند و بحث و تبادل نظر در رابطه با راهکارهای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند با حضور دکتر سلاجقه و برخی از مسؤولان استانی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

مخلص الائمه افزود: در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت آلودگی هوای شهرهای اراک و شازند که در فصول سرد سال، عمده آن متأثر از فعالیت نیروگاه حرارتی شازند و در تابستان تحت تأثیر پدیده ریزگرد قرار دارد، ارائه و پیشنهادهایی از سوی مدیران استان ارائه شد.

وی گفت: همچنین موضوع بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این طرح، تسریع در انجام مطالعات سیاهه انتشار و تعیین سهم عوامل مختلف در آلودگی هوای شهر اراک مورد تأکید قرار گرفت.

استاندار مرکزی گفت: مصوبات نهایی این کارگروه پس از جمع‌بندی توسط سازمان حفاظت محیط زیست و طی فرآیندهای قانونی، ابلاغ و جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وقتی استاندار مرکزی، خبرنگار می‌شود

نقش خبرگزاری مهر استان مرکزی در امیدآفرینی پررنگ است

استاندار: از نظر شما دولت سیزدهم در عمر ۱۰۰۰ روزه خود، باید چه کار نیمه‌تمام و اولویت‌داری را در استان مرکزی انجام می‌داد؟

مهر: مسؤولان ارشد دولت سیزدهم از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت و به‌ویژه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی بهره‌گیری کردند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشد اما امید است طرح نهضت ملی مسکن به‌ویژه طرح ۸۱۱۲ واحدی اراک نیز در اسرع وقت تکمیل و به متقاضیان تحویل شود همچنین در راستای کاهش آلودگی هوا، موضوع ممنوعیت مازوت‌سوزی شازند از مطالبات جدی است، هر چند دولت سیزدهم نیز گام‌های بلندی را برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برداشته و امیدواریم با استمرار آن در دولت چهاردهم به زودی انرژی پاک جای نیروگاه‌های فسیلی را بگیرد.