تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3744005
شناسه : 3744005
تاریخ :
ادامه ناآرامی‌ها در بنگلادش/ ۱۲ زندانی هنگام فرار کشته شدند اقتصاد ایران: همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در بنگلادش پس از استعفا و فرار نخست وزیر این کشور و تشکیل دولت موقت، در جریان فرار زندانیان از زندان‌های این کشور دست کم ۱۲ زندانی کشته شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته مقامات بنگلادش، در پی فرار زندانیان از دو زندان این کشور، دست کم ۱۲ زندانی کشته شدند و در بحبوحه آشوب‌ها در بنگلادش پس از استعفا و فرار شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور، صدها زندانی دیگر گریختند.

به‌دنبال استعفای ناگهانی حسینه بعد از ۱۵ سال و گریز به هندوستان، دولت موقت بنگلادش به منظور بازگرداندن نظم و قانون به این کشور در تقلا بوده و در این بین، پلیس بنگلادش نیز دست به اعتصاب زده است.

فرار زندانیان از دو زندان که هر دو در شمال داکا، پایتخت بنگلادش واقع شده‎اند، تازه‌ترین تحولات در این کشور بحران‌زده در فاصله چند هفته پس از شروع اعتراضات گسترده ضد دولتی است.

به گفته ابوفتاح، رئیس یکی از زندان‌ها، ۶ متهم در زندان «جاماپور» کشته شدند. وی گفت: آنها با میله‌های آهنی و اشیای تیز به ما حمله کردند. دفترم را به آتش کشیده و سعی داشتند فرار و تمام ۶۰۰ زندانی را با خود خارج کنند. مجبور به گشودن آتش شدیم. دست کم ۶ زندانی کشته شدند.

به گفته وی، نگهبان‌ها پیش از فرار زندانی، شورش را سرکوب کردند. همچنین لطف‌الرحمان؛ رئیس زندان فوق امنیتی واقع در کشیم‌پور در ۳۰ کیلومتری شمال داکا، در ششم آگوست نیز ۶ زندانی دیگر در جریان فرار گسترده زندانیان کشته شدند.

به گفته وی، دست کم ۲۰۳ زندانی نیز موفق به فرار شدند. زندان فوق امنیتی کشیم‌پور، شماری از محکومان بدنام بنگلادش شامل افراط‌گرایان و قاتلان را در خود جای داده است. البته به گفته وی، هیچکدام از زندانیان شناخته‌شده موفق به فرار از سلول‌شان نشدند.

در جریان تظاهرات خشونت‌آمیز چند هفته‌ای در بنگلادش که در اعتراض با سهمیه‌بندی مشاغل دولتی در این کشور آغاز شد، بیش از ۴۵۰ نفر از جمله ماموران پلیس کشته شدند.

اتحادیه پلیس بنگلادش ششم آگوست اعلام اعتصاب کرد و ماموران گفتند مادامی که امنیت‌شان تامین نشود، وظایف‌شان را از سر نخواهند گرفت. خبرگزاری فرانسه نوشته است که پنجم آگوست، همزمان با عزل و فرار حسینه، بیش از ۵۰۰ زندانی از زندانی در منطقه «شیرپور» فرار کردند.