تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3743989
شناسه : 3743989
تاریخ :
عمده طرحها منجر به حل مشکل مسکن کم‌درآمدها نشده است اقتصاد ایران: نماینده زنجان در مجلس گفت: عمده طرح ها و سیاستها در پاسخ به موضوع مسکن کم درآمدها تعریف شده‌اند؛ اما عمده این طرح ها در عمل منجر به حل مشکل یا کاهش التهاب موضوع مسکن آنها نشده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره لزوم توجه به مسکن کم درآمدها، اظهار کرد:در بین 177 اصل قانون اساسی، تنها یک بار واژه اولویت به کار برده شده است.

اصل (31) قانون اساسی: ‏«داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستا زمینه اجرای این اصل را فراهم کند»

وی افزود: تامین مسکن کمدرآمدها موضوعی است که با هوشمندی قانونگذار، بر آن تاکید شده است و می توان ادعا کرد که عمده طرح‌ها و سیاستها در پاسخ به موضوع مسکن کم درآمدها تعریف، تکوین یافته اند؛ اما مبتنی بر ارزیابی های متعدد مراکز پژوهشی عمده این طرح ها در عمل منجر به حل مشکل یا کاهش التهاب موضوع مسکن کم درآمدها نشده است.

نماینده زنجان در مجلس بیان کرد: در تجربه قانونگذاری و برنامه ریزی برای حوزه مسکن،اکثر سیاست‌های دولت‌ها در راستای تولید مسکن بوده اما در زمینه چاره اندیشی برای تأمین مسکن افرادی که با دریافت تسهیلات نیز سرمایه کافی برای ساخت و یا خرید مسکن ندارند و حتی قادر به پرداخت اجاره بها نیستند؛ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

انتهای‌پیام/