تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743972
شناسه : 3743972
تاریخ :
آغاز برداشت لیمو ترش از باغ های مرکبات دزفول اقتصاد ایران: اهواز - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه از باغ‌های شهرستان دزفول آغاز شده و پیش بینی می شود حدود ۱۵ هزار تن محصول لیمو ترش در شهرستان برداشت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده صبح امروز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با بیان اینکه برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه از باغ‌های شهرستان دزفول آغاز شده گفت: انواع لیمو ترش شهرستان دزفول شامل ارقام لیمو پرشین لایم معروف به لیمو شیشه یا (شیشه آب)، لیمو لیسبون یا لیمو ترش سنگی و لمون مایر معروف به لیمو مجاری در سطح ۶۸۸ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۵ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول افزود: شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز از دلایل مرغوبیت لیمو ترش دزفول است. لیمو ترش تولیدی شهرستان دزفول با توجه به کیفیت بالای خود دارای ارزش صادراتی بالایی بوده که معمولاً به سایر استان‌های کشور صادر می‌گردد.

وی اظهار کرد: صنایع تبدیلی میوه لیمو ترش امری ضروری و مهم می‌باشد و تولید فراورده‌های متنوع و جدید از این محصول می‌تواند سهم قابل توجهی در کاهش ضایعات این محصول و همچنین افزایش صادرات و ارزآوری برای شهرستان داشته باشد.

قمر زاده با اشاره به اینکه برداشت مرکبات با برداشت لیموترش شروع می‌شود گفت: سالانه بیش از ۷۳۰۰۰ تن محصول از ۲۰ نوع مرکبات در سطح بیش از ۶۰۰۰ هکتار برداشت می‌شود.