تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3743947
شناسه : 3743947
تاریخ :
کشته شدن ۳ نیروی امنیتی پاکستان در درگیری مسلحانه در دره «تیراه» اقتصاد ایران: به‌دنبال درگیری نیروهای امنیتی پاکستان و شبه‌نظامیان در شمال غربی این کشور دست کم سه نیروی امنیتی کشته شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، براساس اعلام ارتش پاکستان، در پی درگیری نیروهای امنیتی این کشور با شبه‌نظامیان در شمال غربی پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان، دست کم سه نیروی امنیتی کشته شدند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای که منتشر کرده، نوشته است که حمله به نیروهای امنیتی در سه نقطه در دره «تیراه» در منطقه خیبر رخ داده و چهار شبه‌نظامی نیز کشته شدند.

حملات شبه‌نظامیان به نیروهای امنیتی پاکستان در استان خیبر پختونخوا در ماه جولای افزایش پیدا کرد به طوری که این استان شاهد ۳۶ حمله و کشته شدن ۶۰ و زخمی شدن ۲۷ نفر بوده است.

این در حالی است که براساس داده‌های اندیشکده مطالعات جنگی و امنیتی پاکستان مستقر در اسلام‌آباد، در جریان بیش از ۵۵۰ حمله مسلحانه در هفت ماه اخیر، بیش از ۵۸۰ نفر از جمله نیروهای امنیتی و غیرنظامیان کشته شده‌اند.

اسلام‌آباد «تحریک طالبان افغانستان» را به انجام حملات تروریستی در خاک پاکستان متهم کرده اما کابل این اتهامات را رد کرده است.