تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3743941
شناسه : 3743941
تاریخ :
ان‌شاءالله شاهد مهاجرت معکوس جوانان باشیم اقتصاد ایران: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برخورد ورزشکاران نسبت به هموطنان مهاجر خود گفت: وطن آمادگی کامل برای پذیرش فرزندان خود را دارد و ان‌شاءالله شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه معاونان پیشین و جدید پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن عرض تبریک به ورزشکاران کشور تبریک که در المپیک در دو صحنه پیروز شدند، اظهار داشت: یکی صحنه رقابت بود که در خیلی از موارد ما برای اولین بار به این پیروزی رسیده بودیم. فراتر از آن در صحنه اخلاق بود که احساس غرور می‌کردیم مخصوصاً وقتی رفتار و کردار ورزشکاران را نسبت به جوانان هموطن خود می‌دیدیم، جوانانی که به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت گرفتند که حق هر فرد است.

وی عنوان کرد: پیام این ورزشکاران این بود که وطن آمادگی کامل برای پذیرش فرزندان خود را دارد و ان‌شاءالله شاهد مهاجرت معکوس باشیم. ما برای جوانان برجسته و زبده و هموطنان عزیز که به هر دلیل مهاجرت کردند، افتخار خدمتگزاری در داخل کشور را پیدا می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت چهاردهم این است که در یک فضای صمیمانه، برادرانه و با قبول این‌که یک هدف و یک کار داریم، قانون برنامه هفتم به عنوان میثاق ملی را اجرا کند، گفت: این‌که آیا احکامی از برنامه هفتم باید اصلاح شود یا نه، بحث فنی و کارشناسی است. ما قوانین را وحی منزل نمی‌دانیم ولی اجرای قوانین را یک اصل می‌دانیم.

عارف افزود: مهمترین محور تعامل ما با مجلس، اجرای برنامه هفتم توسعه است. احکام فراوان و سمت و سوی بسیار خوبی در قانون هفتم می‌بینیم اما این‌که اهداف قانون برنامه هفتم دست یافتنی است یا باید اصلاح شود، بحث امروز ما نیست بلکه راهبرد دولت این است که تمام آئین نامه‌ها و مقررات و تکالیفش را انجام دهد. همه باید برای پیشرفت کشور بر اساس قانون عمل کنیم.