تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3743936
شناسه : 3743936
تاریخ :
یکی از شورشیان خطرناک ششم ژانویه به ۲۰ سال حبس محکوم شد اقتصاد ایران: یکی از خطرناک‌ترین متهمان شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ که با سلاح سرد به ماموران پلیس ساختمان کنگره آمریکا حمله کرده بود، به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی جهانی، یکی از متهمان شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ که با تحریک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و با هدف بازگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور به ساختمان کنگره یورش برده بود، به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

دادستانی آمریکا اعلام کرد که «دیوید دمپسی» ۳۷ سالع یکی از خطرناک‌ترین اعضای شورشیانی بود که در آشوب ۲۰ ژانویه مشارکت داشت. به گفته دادستانی، او با «دست، پا، میله پرچم، چوب دستی، اسپری فلفل، تکه‌های لوازم شکسته‌» به نیروهای امنیتی کنگره حمله‌ور شد و دو افسر پلیس را زخمی کرد.

رویس لامبرث، قاضی منطقه‌ای دادگستری آمریکا خطاب به دمپسی گفت «کاری که او در ششم ژانویه مرتکب شد، به طور برجسته‌ای غیرقابل اغماض بوده است.»

در جریان اعتراضات ششم ژانویه بیش از یک هزار نفر با اتهامات مرتبط با این شورش، بازداشت و صدها نفر نیز محکوم شدند.

تنها کسی که حکمی بیشتر از دمپسی دریافت کرده، انریکه تاریو، سرکرده گروه راست‌افراطی «پسران مغرور» است. تاریو به اتهام توطئه و فتنه‌گری جهت هدایت حملات و شورش‌ها به ۲۲ سال حبس محکوم شد.