تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3743917
شناسه : 3743917
تاریخ :
معافیت‌ شرکت‌های زیان‌ده از اختصاص هزینه برای تولیدات فرهنگی اقتصاد ایران: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه‌ای که بر اساس آن شرکت‌های دولتی زیان‌ده از اختصاص هزینه برای ارتقای تولیدات فرهنگی معاف می‌شوند را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و آن را تایید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اکثریت اعضا، نمایندگان تام الاختیار روسای قوای مجریه و مقننه ،رئیس سازمان برنامه و بودجه ،روسای کمیسیون های اقتصادی و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی مغایرت های مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح تبصره6 و 13 قانون بودجه سال 1403 کل کشور با سیاست های کلی نظام پرداخته شد، اعضای هیئت عالی پس از استماع گزارش کمیسیون‌های تخصصی و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و این مصوبه را مغایر سیاست های کلی نظام ندانستند.

در بند ب اصلاحی تبصره 13 قانون بودجه سال 1403 کل کشور آمده است که حکم مندرج در آن بند مبنی بر اختصاص یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک ها و موسسات وابسته به دولت برای هم افزایی و ارتقاء فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی و ورزشی شامل شرکت‌های زیان‌ده، دارای زیان انباشته و سربه‌سر مندرج در پیوست شماره 3 قانون بودجه و نیز شرکت‌هایی که یک‌درصد هزینه آنها بیش از کل سود آنها است، نمی‌گردد.

بنابراین گزارش اعضای هیئت عالی نظارت در ادامه جلسه مغایرت های مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اصلاح قانون نظام صنفی با سیاست های کلی نظام در دستور کار قرار دادند.

در ادامه، اعضا پس از ارائه گزارش کمیسیون ذی ربط و گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند. پس از رای گیری به عمل آمده، مغایرتی با سیاست‌های کلی احراز نشد.در این جلسه همچنین طرح اصلاح تبصره یک ماده 38 قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و اعضای هیات آن را مغایر سیاست های کلی نظام ندانستند.

انتهای پیام/