تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3743912
شناسه : 3743912
تاریخ :
7 نکته که قبل از لیزر موهای زائد باید بدانید اقتصاد ایران: لیزر موهای زائد به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی و بهداشتی در دهه‌های اخیر، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این روش که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته لیزر، موهای ناخواسته را به طور دائمی یا نیمه‌دائمی کاهش می‌دهد، به دلیل کارایی و نتایج طولانی‌مدت خود، جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی مانند اصلاح، اپیلاسیون و کرم‌های موبر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این روش، آگاهی از نکات و جزئیات مهم آن ضروری است. در این مقاله، به بررسی 7 نکته کلیدی که باید قبل از اقدام به لیزر موهای زائد بدانید، می‌پردازیم تا شما را در مسیر انتخابی آگاهانه و مطمئن یاری کنیم. این نکات به شما کمک می‌کنند تا تجربه‌ای ایمن و مؤثر از لیزر موهای زائد داشته باشید.

چرا باید لیزر موهای زائد انجام دهیم؟

لیزر موهای زائد در شیراز نه تنها به از بین بردن موهای ناخواسته کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به مشکلات دیگری مانند موهای زیر پوستی نیز کمک کند که مستعد ایجاد هیپرپیگمانتاسیون، به خصوص در پوست‌های تیره هستند. لیزر موهای زائد می‌تواند از برآمدگی‌های ملتهب و خارش جلوگیری کند و از آنجایی که با استفاده از نور موها را از بین می‌برد، خطر مواجهه با بریدگی با تیغ یا سوختگی و ایجاد زخم وجود ندارد.

لیزر موهای زائد زمان و نیاز دارد! شاید نسبت به روش‌های دیگر هزینه بیشتری داشته باشد، اما با توجه به نتیجه بسیار خوبی که دارد، ارزش انجام دادن را دارد. همچنین یک‌ جلسه کافی نیست و معمولاً باید 8 تا 12 جلسه با فاصله 4 تا 6 هفته انجام شود تا به نتیجه نهایی برسید؛ البته این مقدار بسته به فرد و ناحیه درمان متفاوت است.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

لیزر موهای زاید با ارسال نور لیزر به رنگدانه مو کار می‌کند. این نور به گرما تبدیل می‌شود که به فولیکول مو و پیاز مو آسیب می‌رساند. به تجربه ما، این درد سریع و تیز است که در پوست نازک‌تر اطراف بینی، چانه و شقیقه‌ها بیشتر احساس می‌شود.

لیزرهایی که دارای مکانیسم خنک‌کننده باشند واقعاً در کاهش درد مؤثر هستند. همچنین متوجه شدیم که اگر دمای بدن به دلیلی مثل دویدن برای رسیدن به موقع به قرار ملاقات‌ بالا باشد، درد بیشتری حس می‌شود.

لیزر موی زائد چقدر طول می‌کشد تا نتیجه بدهد؟

دو تا سه هفته بعد از اولین جلسه درمان می‌توانید تفاوت را ببینید و برای رسیدن به نتیجه کامل به 8 تا 12 جلسه نیاز دارید. نکته مهم این است که باید خیلی مرتب جلسات را پیگیری کنید، چون فولیکول‌های مو در مراحل مختلف رشد قرار دارند و باید مطمئن شوید که به همه آن‌ها لیزر می‌تابد. در واقع اگر درمان را قطع کنید، موها دوباره رشد می‌کنند.

لیزر موهای زائد به معنای واقعی کلمه به ریشه آسیب می‌زند. لیزر، موهایی را هدف قرار می‌دهد که در مرحله رشد فعال هستند. هر جسه حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و ممکن است بعد از یک جلسه متوجه شوید که موها نازک‌تر و کمتر دیده می‌شوند؛ اما برای دیدن نتیجه مطلوب به یک دوره درمان نیاز است.

قبل از لیزر موی زاید چه آماده ‌سازی‌ هایی لازم است؟

لیزر می‌تواند با موهای روی سطح پوست واکنش نشان دهد که باعث ایجاد تحریک و گاهی بوی موی سوخته می‌شود. بنابراین لازم است قبل از هر جلسه به درستی آماده شوید.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

دستورالعمل

اصلاح ناحیه

ناحیه مورد نظر باید حداکثر 24 ساعت قبل از درمان به طور کامل اصلاح شود. استفاده از ریش‌تراش برقی توصیه نمی‌شود زیرا موها معمولاً خیلی بلند باقی می‌مانند.

اجتناب از موزدایی با روش‌های دیگر

بین جلسات یا قبل از جلسات، موهای ناحیه مورد نظر را با موچین، اپی‌لیدی و امثالهم از بین نبرید؛ فقط آن را اصلاح کنید.

آماده سازی پوست

ناحیه درمان باید عاری از آرایش، لوسیون، ضد تعریق و ضد آفتاب باشد. قبل از شروع درمان در صورت نیاز به دستمال مرطوب به متخصص اطلاع دهید.

عدم قرار گرفتن در معرض آفتاب

اگر ناحیه مورد نظر در 4 هفته قبل از درمان در معرض آفتاب بوده باشد، نمی‌توان آن را درمان کرد.

پرهیز از برنزه کننده مصنوعی

محصولات برنزه کننده مصنوعی را نمی‌توان 3 تا 4 هفته قبل از درمان استفاده کرد. ناحیه مورد نظر باید به طور کامل لایه برداری شود تا تمام باقیمانده‌ها از بین بروند.

آیا لیزر موهای زائد باعث رشد بیشتر مو می شود؟

درست است که برخی از انواع مو می‌توانند تحریک شوند و بلندتر و ضخیم‌تر شوند؛ اما نگران نباشید. اگر موهای شما مناسب نباشد، پزشک به شما اطلاع خواهد داد. در موارد نادری لیزر موهای زاید می‌تواند رشد مو را تحریک کند. شایع‌ترین دلیل تحریک رشد مو زمانی است که برخی از انواع موهای ظریف‌تر به نام کرک توسط نور لیزر تحریک می‌شوند.

چگونه از پوست خود در طول درمان لیزر موهای زائد مراقبت ‌کنیم؟

باید از اسکراب، اسید گلیکولیک و کرم‌های رتینول دو روز قبل و بعد از درمان خودداری کرد. توصیه می‌شود رطوبت‌رسانی اضافی را به برنامه مراقبتی خود اضافه کردیم، زیرا ممکن است پوست کمی خشک‌تر شود.

همچنین بهتر است برای یک دوره دو هفته‌ای قبل و بعد از لیزر از لایه برداری شیمیایی خودداری کنید و به همین ترتیب برای برنزه کردن 1 تا 2 هفته صبر کنید.

آیا لیزر موهای زائد روی همه رنگ پوست جواب می‌دهد؟

مو باید به طور قابل توجهی تیره‌تر از پوست باشد تا لیزر را جذب کند. بنابراین معمولا لیزر بر روی موهای بور یا پوست تیره به خوبی جواب نمی‌دهد؛ اما اکنون گزینه‌هایی برای رنگ پوست‌های تیره‌تر وجود دارد. مو فقط باید به اندازه کافی تیره باشد تا توسط لیزر جذب شود. استفاده از پالس طولانی برای درمان رنگدانه‌ها یا پوست‌های تیره ایمن‌تر هستند.

تکنولوژی قدیمی‌تر لیزر موهای زاید قبلاً برای افراد با رنگ پوست تیره، به ویژه افرادی با پوست سیاه یا آسیایی توصیه نمی‌شد. انرژی لیزر رنگدانه مو را هدف قرار می‌دهد و از آنجایی که رنگدانه پوست سطحی‌تر است، ممکن است لیزر به جای رنگدانه مو، به پوست جذب شود و پوست‌های تیره را در معرض خطر سوختگی قرار دهد.

سخن پایانی

بیشتر افراد کاهش 90 درصدی دائمی رشد مو را بعد از لیزر موهای زائد گزارش می‌دهند؛ البته نوسانات هورمونی می‌توانند باعث رشد مجدد مو شوند. بسته به رشد مو و شرایط هر فرد، در پایان درمان‌ها ممکن است برخی از درمان‌های ترمیمی دوره‌ای که معمولاً سالی 1 یا 2 جلسه است را توصیه کنیم. دکتر سمر نامیان با به‌روزترین دستگاه‌ها و تکنیک‌ها، بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد در شیراز است.