تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743905
شناسه : 3743905
تاریخ :
خبرنگاران قانون‌مداری را در جامعه ترویج کنند اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با گستردگی فعالیت رسانه‌ها هیچ اقدامی در جامعه ابتر و ناقص نمی‌ماند و خبرنگاران باید با ترویج قانون، جامعه را به سمت قانون‌گرایی سوق دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جامعه مطرح است و خبرنگاران باید این مسئولیت و مأموریت خود را به نحوه احسن انجام دهند.

وی با تبریک روز خبرنگار و پاسداشت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان تصریح کرد: گرچه دشمن در برهه‌های متعدد سعی کرده تا جلوی آزادی بیان را حتی با ترور و کشتن خبرنگاران بگیرد اما حق گفتنی است و باید در همه امور حق و حقیقت آشکار شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدامات خبرنگاران را هم راستا با جهاد تبیین مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: شعار ما «هر خبرنگار یک صلح‌یار» است که امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی مرکز صلح‌یاران رسانه، خبرنگاران را بیش از پیش همراه با برنامه‌های شوراهای حل اختلاف همسو کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه امروز در جامعه ما خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای ملت هستند، افزود: بدون حضور خبرنگاران هر موضوع قابل حلی با گره مواجه می‌شود اما کار خبرنگاری تاباندن نور در مکان‌هایی است که تاریکی بر آنها غلبه کرده و با این اقدام حق و حقیقت را نمایان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال خبرنگاران همکاری گسترده‌ای را با دستگاه قضا دارند، خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات و خدمات انجام شده در کشور به واسطه خبرنگاران برجسته می‌شود و این خبرنگاران هستند که اجازه نمی‌دهند هیچ اقدامی در کشور ابتر بماند.

حجت‌الاسلام کثیرلو با تاکید بر اینکه خبرنگاران خود باید قانون‌مداری را در جامعه ترویج دهند، اضافه کرد: تبیین واقعیت‌ها در جامعه علاوه بر آنکه صلح و سازش را نهادینه می‌کند، در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی دستگاه قضا نیز مؤثر است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف را در اردبیل مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: با تلاش همکاران ما در شوراهای حل اختلاف، سال گذشته ۱۲ نفر از چوبه‌دار رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.