تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3743867
شناسه : 3743867
تاریخ :
پیام‌رسان سیگنال در روسیه و ونزوئلا فیلتر شد اقتصاد ایران: پیام‌رسان محبوب سیگنال در دو کشور روسیه و ونزوئلا فیلتر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیگنال در ونزوئلا و روسیه فیلتر شد. سیگنال انتخابی محبوب در بین مردم این کشورها برای پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده محسوب می‌شود.

به دنبال اعلام پیروزی نیکولاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، این کشور صحنه‌ی اعتراضات خیابانی بوده است.

نت‌بلاکس، سرویس نظارت بر اینترنت، پنج‌شنبه شب اعلام کرد که پیام‌رسان سیگنال روی چندین اپراتور اینترنتی در این کشور غیرقابل دسترس شده و به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، شبکه‌ی اجتماعی ایکس نیز در ونزوئلا فیلتر شده است.

در روسیه، Roskomnadzor، نهاد تنظیم‌کننده‌ی ارتباطات این کشور، اعلام کرد که پیام‌رسان سیگنال قوانین روسیه را نقض کرده است. به گزارش خبرگزاری اینترفکس، مردم روسیه نمی‌توانند بدون استفاده از VPN حساب کاربری جدیدی در سیگنال بسازند.

به گفته‌ی نت‌بلاکس، از بعدازظهر جمعه، روسیه دسترسی به بک‌اندهای پیام‌رسان سیگنال را در اکثر شرکت‌های اینترنتی خود محدود کرده است.

مقالات مرتبط
  • اینستاگرام در ترکیه فیلتر شد
  • حمله رئیس سیگنال به مدیرعامل تلگرام: «چرند می‌گوید»

سیگنال می‌گوید: «ما از گزارش‌ها مبنی‌بر مسدود شدن دسترسی به سیگنال در برخی کشورها آگاه هستیم.» ظاهراً قابلیتی ویژه در سیگنال وجود دارد که با فعال کردنش می‌توان به استفاده از آن در روسیه ادامه داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند یوتیوب نیز در روسیه از دسترس خارج شده و یکی از سخنگویان یوتیوب می‌گوید این محدودیت‌ها به گوگل ارتباطی ندارد و از جانب گوگل محدودیتی برای دسترسی کاربران روسیه به یوتیوب اعمال نشده است.