تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743855
شناسه : 3743855
تاریخ :
وضعیت استفاده از VAR برای افتتاحیه لیگ برتر مشخص شد اقتصاد ایران: فدراسیون فوتبال ایران تاکید کردطبق قوانین جاری فیفا امروز قرار است بازی شبیه سازی شده ای برای استفاده از VAR در ورزشگاه امام خیمینی شهر اراک برگزار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حکیم مسئول راه اندازی دستگاه VAR در خصوص نصب و راه اندازی محموله سیستم داور ویدئویی در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک گفت: خوشبختانه دستگاه به طور کامل در ورزشگاه نصب و راه اندازی شد. سپس در روز گذشته تست‌های مربوطه را انجام دادیم که موفقیت آمیز بود.

او افزود: طبق قوانین جاری فیفا امروز قرار است بازی شبیه سازی شده‌ای را برگزار کنیم که طی آن داوران آموزش دیده شده به طور کامل که شامل تیم داوری داخل زمین و داوران مربوط به VAR است این بازی را قضاوت خواهند کرد.

عضو کارگروه نظارت بر نصب، تجهیز و راه اندازی VAR تاکید کرد: طبق آئین نامه فیفا باید این بازی را در ورزشگاهی برگزار کنیم که قرار است بازی‌های لیگ برتر را میزبانی کند چرا که باید در بازی شبیه سازی شده نیز از صدا و سیما بهره ببریم تا آنها هم با استفاده از ۶ دوربین کاملاً تخصصی برای VAR کار را انجام دهند.

حکیم افزود: ۶ دوربین مربوطه در ورزشگاه نصب شده و در بازی امروز بار دیگر تست خواهد شد. اطلاعات مربوط به بازی شبیه سازی شده امروز در اختیار فیفا قرار می‌گیرد تا مجوز برگزاری بازی‌های لیگ برتر را در ورزشگاه امام خمینی اراک با استفاده از VAR صادر کند