تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3743846
شناسه : 3743846
تاریخ :
سقوط هواپیمای مسافربری در برزیل ۶۱ کشته بر جای گذاشت اقتصاد ایران: بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در یک منطقه مسکونی در نزدیکی شهر سائوپائولوی برزیل، تمام ۶۱ سرنشین آن کشته شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات هوایی برزیل اعلام کردند بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای توربین دار در یک منطقه مسکونی در 80 کیلومتری شمال غربی شهر سائوپائولو، تمام 61 سرنشین آن کشته شدند.

براساس این گزارش، این هواپیما از فرودگاه شهر کاسکاوال در ایالت پارانا پرواز کرده و عازم فرودگاه بین المللی سائوپائولو بود که در شهر وینهدو در 80 کیلومتری شمال غربی سائوپائولو سقوط کرد.

تصاویر ویدئویی منتشر شده از این حادثه در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که این هواپیما کنترل خود را از دست داده و در پشت انبوهی از درختان در نزدیکی ساختمان های مسکونی سقوط کرد و دود سیاه و غلیظی به هوا برخاسته است.

مقامات شهری اظهار کردند بر اثر سقوط این هواپیما، حیاط پشتی یک خانه تخریب شده اما به ساکنان خانه آسیبی وارد نشده است.

آنها خاطر نشان کردند گمان می رود خلبان این هواپیما تلاش می کرده تا از سقوط در منطقه مسکونی پر جمعیت خودداری کند. در حال حاضر تحقیقات برای کشف علت حادثه آغاز شده است.

رئیس عملیات امداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد آب و هوای بارانی و افزایش یخ در جو پیش بینی شده بود. اما این نوع هواپیما نسبت به یخ بسیار حساس است و این ممکن است نقطه آغازین علت وقوع حادثه بوده باشد. سیستم یخ زدایی این هواپیما مانند دیگر سیستم ها پیش از پرواز چک شده بود.

پیشتر نیز چند فروند دیگر از این نوع هواپیما سقوط کرده بود. در سال 1994 ، سقوط این نوع هواپیما در ایندیانای آمریکا باعث مرگ 68 سرنشین آن شد. این هواپیما نتوانسته بود به علت هم افزایش یخ فرود بیایید. هواپیمای دیگری از همین نوع، در سال 2016 در نروژ به دلیل هم افزایش یخ بر روی بدنه، با مهارت خلبان مجبور به فرود اضطراری شد. یک هواپیمای دیگری از همین نوع در سال 2023 در نپال سقوط کرد.

 

انتهای پیام/